سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع بیش از 600 عدد تراکت تبلیغاتی در فروشگاه های زنجیره ای

به مناسبت هفته محیط زیست بیش از 600 عدد تراکت تبلیغاتی با شعار ما به کیسه های پلاستیکی نه می گوییم در فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ مواد غذایی استان کرمانشاه توزیع شد.

فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه همه روزه تعداد بسیار زیادی کیسه های پلاستیکی توسط فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود این اقدام در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی و حذف کیسه های پلاستیک صورت پذیرفت.

وی گفت : متأسفانه کیسه های پلاستیکی، به دلیل ارزان، بادوام، سبک، کاربردی و بهداشتی بودنشان برای حمل مواد غذایی و دیگر کالاها، در میان فروشندگان و نیز مصرف کنندگان بسیار محبوب شده و این امر سبب شده است که زنگ خطر برای محیط زیست به صدا در آید.

یاوری افزود : کیسه های پلاستیکی از مواد شیمیایی مختلف و عمدتاً سمی مانند زایلن، اکسید اتیلن و بنزن ساخته می شوند که بعنوان منشاء انواع بیماری ها و اختلالات در انسان ها شناخته شده اند.

وی افزود : آنها نه تنها اثراتی منفی بر سلامت انسانها و حیوانات دارند، بلکه می توانند منجر به آلودگی هوا شده و درنهایت باعث آلودگی آب و تهدیدی دیگر برای انسانها، حیوانات و گیاهان شوند.

یاوری گفت : برای برخورداری از یک محیط زیست پاک و سبز و سالم، مردم باید تلاش کنند هر زمان و هر جا که امکان پذیر است از جایگزین ها همچون کیسه های پارچه ای و با دوام و چندبار مصرف بجای کیسه های پلاستیکی استفاده نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

ترویج فرهنگ زیست محیطی و حذف کیسه های پلاستیک

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.