سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم‌مقام وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۲ برابر شدن جذب دانشجوی ایرانی در فرانسه طی ۳ سال آینده

سالارآملی از ۲ برابر شدن جذب دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های فرانسه ظرف سه سال آینده خبر داد.

حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نشست رؤسای دانشگاه‌های ایران و فرانسه اظهار کرد: این دعوت بنابر خواست وزیر آموزش عالی فرانسه صورت گرفت و در این نشست رؤسای بزرگ دانشگاه‌های ایران و فرانسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک از مواردی است که در این نشست میان ۲ طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قائم مقام وزیر علوم به نقشه راه نشست ۲کشور اشاره کرد و گفت: این  ۲ کشور برای ۵ سال آینده مذاکراتی از جمله پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، برگزاری کلاس‌های مشترک میان ۲ کشور، تبادل اساتید و دانشجو را  براساس این نقشه راه موردتوجه قرار خواهند داد.

سالار‌آملی اضافه کرد: از حدود ۲ ماه پیش کمیته همکاری‌های دو جانبه ایران و فرانسه برای بهره‌برداری بیش‌تر از این نشست تشکیل شده و انتظار می‌رود ۴ سند همکاری به صورت تفاهم‌نامه به امضای نهایی برسد.

توسعه برنامه مشترک تحقیقاتی میان ایران و فرانسه

وی گفت: هر ساله ۱۵ پروژه مشترک تحقیقاتی میان ۲کشور به انجام می‌رسید که در این جلسه با توافق طرفین به ۲۰ مورد پروژه در هر سال افزایش یافته است و از سوی دیگر می‌توانیم دانشجو‌هایی در رشته‌های فنی، مطالعات اسلامی ایرانی، خاورمیانه شناسی و هنر‌های اسلامی دانشجو پذیرش جذب کنیم.

قائم مقام وزیر علوم تصریح کرد: بازدید از ۲مراکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته کشور فرانسه و بازدید از چند پژوهشگاه را  جزو برنامه‌های این سفر برشمرد.

وی گفت: وزیر علوم فرانسه اعلام آمادگی کرده است که  ظرف ۳ سال آینده جذب دانشجویان ایرانی را در این کشور دو برابر کند البته از سوی کشور نیز دوره‌های ۶ تا ۹ ماهه برای دانشجویان دکتری مورد تأیید  طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.