سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور در بجنورد:

پیگیرمرزبان ربوده شده خراسان شمالی هستیم/مبارزه با مواد مخدر از اولویت های نخست آسیب های اجتماعی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رحمانی فضلی  وزیر کشور در نشست خبری با خبرنگاران استان در بجنورد گفت :آمادگی داریم براساس طرح جامعی مواد مخدر و اعتیاد را در خراسان شمالی در مدت دو سال پاکسازی کنیم.

وی افزود: با این اقدام خراسان شمالی به استانی الگو در کشور تبدیل خواهد شد که در عملیاتی کردن این طرح همه از جمله علما و دستگاه های اجرایی باید بسیج شوند.

رحمانی فضلی گفت امروز ماهیت مواد مخدر و ابزار و تجهیزات قاچاقچیان عوض شده است و بیش از 700 نوع ماده مخدر داریم که 60 میلیارد دلار گردش مالی دارد

وی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را موثرترین راه برای مقابله با این اسیب اجتماعی برشمرد.

وزیر کشور از به‌کار بستن ظرفیت‌ها، امکانات و منابع مختلف و همچنین استفاده از همکاری مردم از طریق تشکلات خبر داد و افزود: مسئولان مختلف در سفر به استان‌ها و برگزاری جلسات به دنبال شناسایی نقاط ضعف و قوت هستند و تلاش می‌شود باتجربه گذشته اقدام فوق‌العاده‌ای در این مسیر انجام شود.

وی همچنین با توضیح اقدام فوق‌العاده در عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گفت: هر گام و قدمی که طی سال گذشته برای حوزه برداشته‌شده است بایستی در سال جاری دو برابر شود و در این صورت اقدام فوق‌العاده خواهد بود.

وزیر کشور همچنین با اشاره به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی وضعیت قاچاق کالا را ازنظر کنترل خوب توصیف کرد و افزود: به دلیل اتفاقات ایجادشده در قیمت ارز و نیز  مهیا نبودن شرایط برای تبدیل نقدینگی به ارز به جهت اقدام برای ورود کالای قاچاق شرایط متفاوتی برای این بخش ایجادشده است.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر آخرین اقدامات انجام‌شده به جهت بازگرداندن مرزبان ربوده‌شده در میرجاوه گفت: اقدامات لازم از سوی مجاری رسمی همچون وزارت خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح در حال رایزنی و پیگیری است و وزارت کشور نیز در ملاقات‌های مرزی و رسمی خود با دولت پاکستان در حال پیگیری بوده و از طریق معتمدین و ریش‌سفیدان در تلاش هستیم تا با کمک دولت پاکستان و تأثیر این افراد، سرباز گروگان گرفته‌شده را به آغوش خانواده بازگردانیم.

انتهای پیام/ب

نشست وزیر کشور با خبرنگاران استان خراسان شمالی

برچسب ها: قاچاق ، وزیر کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.