وی جلوگیری از صدور مجوز برای ساخت مجتمع های تجاری را یکی از مهم ترین اقدامات مقابله با این روند در شمال تهران دانست وگفت: کاری که در منطقه یک انجام داده ایم این است که به هیچ مجتمع تجاری دیگری، مجوز ساخت در منطقه یک را ندادیم و نمی دهیم تا منطقه شمیران بیش از پیش دچار تخریب و نابسامانی نشود.
تاجیک اسماعیلی تصریح کرد: هدف مدیریت شهرداری منطقه یک آرام سازی منطقه است و تمام سعی مسئولین آن بر این است که در حد مقدورات و قوانین از تخریب بیشتر این منطقه جلوگیری کنند.
شهردار منطقه یک ساخت پارکینگ طبقاتی را یکی از راهکار های پر منفعت برای سرمایه گذاری در این منطقه دانست و گفت: با توجه به قیمت بالای پارکینگ در این منطقه سرمایه گذاری برای ساخت پارکینگ های طبقاتی می تواند هم برای سازنده منفعت بالایی داشته باشد و هم مشکلات ترافیکی منطقه را حل کند که هنوز سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان در این زمینه توجیه نیستند.
وی صدور مجوز های ساختمانی را تابع مصوبه ها و دستورالعمل های ابلاغی شهرداری تهران دانست و گفت: اگر کسی درخواست ساخت داشته باشد، شهرداری موظف است طبق قوانین به مالک مجوز بدهد اما می تواند مجوز ها را بهینه کند. به طور مثال سطح اشغال را کم و در ازای آن طبقات را افزایش دهد تا از تخریب شمیران جلوگیری شود.
تاجیک اسماعیلی: توسعه خطوط مترو و اتصال آن به تجریش و ادامه آن تا میدان ولیعصر (عج) را از دیگر راهکارهای ساماندهی ترافیکی محله دانست که در برنامه های اجرایی قرار دارد.
دکتر الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران و دبیر این همایش نیز این نشست را یکی از بهترین نشست های برگزار شده دانست و گفت: این نشست سومین نشست در خصوص بررسی مجتمع های تجاری چند منظوره و تاثیر آن بر کیفیت زندگی شهروندان بوده که تا کنون در مناطق 2 و 5 شهر تهران برگزار و چالش های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن را مورد بررسی قرار داده است. امیدواریم با ادامه این نشست ها به یک همفکری و همسویی در جهت بهینه سازی زندگی در شهر تهران برسیم .
انتهای پیام/