سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پایبندی به تعهدات بین‌المللی در سیاست‌های دولت آمریکا جایی ندارد

ایزدی گفت: افراد حاضر در کاخ سفید همان کسانی هستند که در دولت بوش مانع پیوستن آمریکا به شورای حقوق بشر شدند.

فواد ایزدی کارشناس امور بین الملل و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که دلیل خروج آمریکا از شورای حقوق بشر و سایر معاهده های بین المللی چیست گفت: پایبندی به تعهدات بین المللی در سیاست های دولت جدید آمریکا جایی نداشته و هر زمان تعهدی در راستای تامین منافع آن ها نبوده به صورت یکطرفه از آن خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدا در مجامع سیاستگذاری آمریکا درباره حضور یا عدم حضور در شورای حقوق بشر اختلاف نظر وجود داشت، تصریح کرد: در زمان آغاز به کار شورای حقوق بشر سازمان ملل، دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری جورج بوش به این شورا ملحق نشد و مخالفت خود را با آن شورا توسط جان بولتون در سازمان ملل اعلام کرد، اما در ادامه دولت اوباما به این شورا پیوست.

ایزدی خاطر نشان کرد: امتناع آمریکا از حضور در شورای حقوق بشر به دلیل زیاده خواهی و اخذ امتیازهای ویژه از جمله حق وِتو بوده که با توجه به فعالیت های ضد بشری آمریکا، اسرائیل و همپیمانانشان خروجی این شورا به نفع آن ها نبوده است.

وی در ادامه گفت: منطق اوباما از حضور در شورا به دلیل نقدهایی بود که هر از گاهی نسبت به عملکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد می شد و در این صورت آن ها بهتر و راحت تر می توانستند از منافع خود دفاع کنند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: دولتمردان حاضر در کاخ سفید همان کسانی هستند که در دولت جورج بوش مانع پیوستن آمریکا به شورای حقوق بشر شده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.