سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابطحی در گفت‌وگو باباشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ به دنبال بازگشت جایگاه آمریکا به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی دنیاست

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: خروج آمریکا از معاهدات بین‌المللی تلاش برای احیای تفکر قلدرمحوری و یکه‌تازی در دنیا است.

محمد علی ابطحی فعال سیاسی و عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که دلیل خروج آمریکا از شورای حقوق بشر و سایر معاهده‌های بین‌المللی چیست، گفت: آمریکا با خروج از معاهده‌های جهانی در زمینه احیای تفکر قلدرمحوری و یکه‌تازی در مدیریت دنیا  است، تفکری که در داخل آمریکا هم طرفدار ندارد.

وی تصریح کرد: ترامپ به شخصیت تمدنی آمریکا و مردم آن احترام نمی‌گذارد و با ادامه این مسیر بیش از همه به اعتبار آمریکا و مردم آن آسیب می‌رساند.

ابطحی با اشاره به اسرائیل‌محوری در رفتارها و شعارهای ترامپ گفت: ترامپ دلسوز اسرائیل نیست یا یک نگاه ایدئولوژیک به یهود و سرزمین فلسطین ندارد و به دلیل تجاربش در حوزه تجارت سعی در بزرگ‌نمایی مسئله فلسطین و سرزمین‌های اشغالی و خطرناک جلوه دادن ایران و در ادامه بهره‌برداری اقتصادی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس را دارد.

وی ادامه داد: ترامپ به دنبال بازگشت جایگاه آمریکا به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی در دنیاست که در هیچ‌ یک از قوانین بین‌المللی و حوزه‌های جمعی جهانی حضور نداشته باشد؛ البته این نگاه قلدرمآبانه در سایر مردان سیاسی آمریکا نیز بسیار دیده شده است.

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: دوران نگاه تحقیرآمیز به سایر کشورها به اتمام رسیده و دیگر تمام کشورها حول محور آمریکا حرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.