سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعیت کیفری در شهرستان شاهرود کاهش یافت

دادستان شاهرود گفت: آمار ورودی به زندان در شاهرود از یک‌هزار و ۲۵۲ نفر در سال ۹۳ به ۸۷۹ نفر در سال ۹۶ کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین رجبی دادستان شاهرود در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: آمار ورودی به زندان در شاهرود از یک‌هزار و ۲۵۲ نفر در سال ۹۳ به ۸۷۹ نفر در سال ۹۶ کاهش داشته است.

وی افزود: در چهارماهه ابتدای سال قبل، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از مردم شاهرود کلاه‌برداری اینترنتی صورت گرفت که این مسئله نیازمند پیشگیری است، هرچند اختصاص کارمند کشیک در بانک‌ها برای جلوگیری از کلاه‌برداری‌های اینترنتی از اقدامات ما بوده است.

دادستان شاهرود گفت: علاوه بر دو هزار و ۵۰۰ پرونده کیفری که در سال گذشته به سازش منجر شد، با تلاش واحد تمشیت، در ۵۰۰ پرونده نیز رضایت مردم حاصل آمد.

حسین رجبی تصریح کرد: سرعت رسیدگی با سه هدف، کاهش پرونده‌های مسن، کاهش میانگین زمان رسیدگی و توجه به حوزه ابلاغ الکترونیک محقق خواهد شد که در موردبحث اول پرونده‌های مسن یعنی مربوط به دو سال گذشته و قبل‌تر از آن، سال نود و سه ۷۵ درصد، سال نود و چهار ۷۸ درصد، سال نود و پنج ۱۵ درصد و سال گذشته نیز ۵۷ درصد و در اجرای احکام کیفری ۴۱ درصد کاهش‌یافته‌اند.

وی اظهار داشت: ترخیص خودروها در تصادفات، جمع‌آوری گیاه دات ورا در سطح پارک‌ها که تولید مواد مخدر می‌کند، طرح جمع‌آوری متکدیان، نظارت بر روشنایی معابر شهری، جلسه با اصحاب رسانه، تخریب اماکن خطرساز، جمع‌آوری مواد محترقه خطرساز از اقدامات دادستانی بوده است.

انتهای پیام / ق

۲۵۰۰ پرونده کیفری در شاهرود به سازش منجر شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.