سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد بی سابقه صادرات ایران به ایتالیا/همکاری تُجار ایرانی با رایزنان بازرگانی مطلوب نیست

رایزن بازرگانی ایران- ایتالیا از رشد بی سابقه (۱۵۶ درصدی) صادرات ایران به این کشور در دو ماه ابتدایی امسال خبر داد.

 محمد راضی، رایزن بازرگانی ایران _ایتالیا در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند رو به رشد صادرات محصولات ایرانی به این کشور،اظهار کرد:میزان صادرات محصولات ایرانی به ایتالیا در دو ماه ابتدای امسال  رقمی بالغ بر  ۸۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار بوده است که در مقایسه با سال گذشته  ۱۵۶ درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: عمده اقلام صادراتی ایران به ایتالیا شامل قطعات فلزی همچون آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی و میعانات گازی، پسته، سنگ مرمر و تراورتن، متانول، زعفران و پوست خام و دباغی شده ، است.
 
رایزن بازرگانی ایران _ایتالیا بیان کرد: مناسب ترین راه‌های افزایش و تسهیل صادرات شرکت‌های ایرانی به ایتالیا،  ثبت یک شرکت و نشان تجاری  بمنظور حضور فیزیکی و فعال در بازار این کشور است. زیرا نماد تجاری یک محصول اهمیت ویژه ای برای این کشور دارد.
 
 وی در تشریح دیگر عوامل موثر بر روند تبادلات اقتصادی ایران با ایتالیا افزود:شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی در  جهت عرضه و معرفی کالا‌های ایرانی به مشتریان، ارتقاء دانش فنی تجار  با تجارت بین الملل و قوانین تجاری خاص ایتالیا و همچنین  اعتبارسنجی شرکت‌ها قبل از شروع همکاری تجاری از اهم موارد اثرگذار است.
 

همکاری نامطلوب تجار ایرانی با رایزنان

راضی در خصوص همکاری تجار با رایزنان بازرگانی بیان کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از تجار تفاوت بین رایزن بازرگانی که نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفارتخانه ها محسوب می شود را با کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه  نمی‌دانند.
 
وی افزود:  به دلیل عدم آگاهی نمایندگان بخش خصوصی از وظایف رایزنان بازرگانی، سطح این همکاری‌ها مطلوب نیست و تجار ما نمی‌توانند به خوبی از توانمندی ها، ظرفیت‌ها و اطلاعات تجاری این کارشناسان استفاده لازم را ببرند.
 
رایزن بازرگانی ایران _ایتالیا بیان کرد: به عنوان مثال، یکی از وظایف رایزنان بازرگانی اعتبار سنجی و معرفی شرکای تجاری معتبر به صادرکنندگان ایرانی است که متاسفانه از این قابلیت رایزن‌ها معمولاً استفاده نمی‌شود و فقط وقتی تجار ما با طرف‌های خارجی با مشکل مواجه می‌شوند، به این افراد مراجعه می کنند.
 

اعتراض شرکت های ایتالیایی به خروج آمریکا از برجام

وی درباره دلایل افزایش صادرات محصولات ایرانی به ایتالیا در شرایط خروج آمریکا از برجام و عقب نشینی شرکت های اروپایی در روابط تجاری با ایران ،گفت: شرکت‌های ایتالیایی از تصمیم یک جانبه و خودسرانه آمریکا برای خروج از برجام بسیار عصبانی هستند و  به دلیل وجود روابط دیپلماتیک بسیار قوی بین ج. ا. ایران و ایتالیا و سابقه طولانی همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، خوشبختانه این اتفاق تاثیر چشمگیری بر روابط اقتصادی دو کشور نگذاشته است.

راضی در پایان با اشاره به عملکرد بیش از پیش رایزنان بازرگانی برای هویت بخشیدن به کالای ایرانی تصریح کرد: شرایط موجود کشور؛ تلاش، هماهنگی، نزدیکی و جدیتِ رایزنان بازرگانی و  وزارت امور خارجه در بخش اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان را می‌طلبد  که این امر نیز به تعامل و همکاری بین نمایندگان بخش خصوصی با رایزنان و کارکنان سفارتخانه ها بستگی دارد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.