سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۴۹۰ نفر در کانون کارشناسان دادگستری استان قزوین

حسن نایبی رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان قزوین گفت: در حال حاضر ۴۹۰ نفر و ۴ گروه هیئت رئیسه در این کانون فعالیت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حسن نایبی رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان در جلسه کانون کارشناسان رسمی دادگستری افزود: ۱۲ گروه در کانون فعالیت دارند که نانو جدید‌ترین گروه اضافه شده به آن است.

عضو شورای عالی کارشناسان دادگستری کشور گفت: شورای عالی ۱۸ عضو در کل کشور دارد که ثابت هستند و به نسبت کارشناسان استان‌ها می‌توانند نماینده داشته باشند.

حسن نایبی با بیان اینکه شورای عالی مرکز هدایت کانون‌های کشور است گفت: معمولا مسائل در شورا بررسی می‌شود و قوانین هم لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه مشکل ابطال تمبر در بودجه قوه قضاییه وجود دارد گفت: هر کارشناس باید سالی ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند در صورتی که پارسال ۱۰۰ کارشناس اصلا کار نکرده بودند که باید این مبلغ را هم پرداخت می‌کردند و این خیلی عادلانه نیست.

وی از نماینده‌ها خواست تا این موضوع را پیگیری کنند و پیشنهاد داد تا مثل مالیات نسبت به کارکرد‌ها هزینه پرداخت شود.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت:: با توجه به سرعت علم و پیشرفت تکنولوژی لازم است تا کارشناسان دستگاه قضا به مسائل روز واقف باشند.

محمدی افزود: باید تلاش کرد تا نظرات کارشناسی از پشتوانه علمی قوی و دانش کارشناسی برخوردار باشد و لازمه آن بروز بودن اطلاعات است.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر فضا‌های جدیدی مانند نانو، تجارت و امضای الکترونیک وارد دادرسی شده است پس چه بخواهیم و نخواهیم باید برای اجرای عدالت بروز بود.

وی گفت:: با تلاش نمایندگان، ردیف بودجه برای بیمارستان ٧٠٠ تختخوابی تعیین شده است و همچنین برای انتقال آب از سد طالقان که ردیف بودجه آن ۱۰ درصد دولت و نود درصد بخش خصوصی بود امسال به ٣٠ -٧٠ تغییر کرد و ١٤٠ میلیارد تومان به بودجه استان اضافه شد.

محمدی گفت:: برای پروژه شتابگر ملی هم که یکی از طرح‌های مهم کشور به شمار می‌آید، ردیف اعتباری گرفته شده است.

طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: انسجام خوبی در کانون کارشناسان رسمی دادگستری وجود دارد که هم قانون‌مند و همم اخلاق مدار هستند.

طاهرخانی افزود: کانون کارشناسان رسمی دادگستری باید در تشکیل جلسات ممارست داشته باشند.

وی اضافه کرد: قوانین باید بروز، سهل و شفاف باشد تا کارشناسان راحت‌تر اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/

جلسه کانون کارشناسان رسمی دادگستریاستان قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.