سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان برای گردش پایان هفته؛

اولین جمعه تابستان را در دریاچه «تار و هویر» سپری کنید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم تابستانی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، دریاچه تار و هویر است که در 30 کیلومتری شرق شهرستان دماوند در استان تهران واقع شده اند و جالب است بدانید که آب این دو دریاچه شیرین است.

بر اساس گفته کارشناسان فاصله دریاچه تار و هویر با یکدیگر حدود 500 متر مربع و همچنین فاصله آن  از سطح دریا دریا بیش از 2 هزار و نهصد متر است و راه ارتباطی این دو دریاچه جاده ماشین رویی است که از شهرستان دماوند شما رو به این مکان تفریحی و بکر می رساند و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و واقع شدن آن در منطقه کوهستانی فضایی دلچسب و خنک را برای پایان هفته ای شاد و فرح بخش فراهم می کند.

آنطور که کارشناسان می گویند بیشترین درازای دریاچه تار ۱/۳ کیلومتر و میانگین پهنای آن ۴۰۰ متر و درازی دریاچه هویر حدود ۹۰۰ متر و میانگین پهنای آن ۱۵۰ متر مربع است و دو دریاچه روی هم در مجموع  نزدیک به ۰/۷ کیلومترمربع وسعت دارند.

لذت شنا و قایقرانی را در دریاچه تار و هویر از دست ندهید

اگر به دنبال سپری کردن  پایان هفته ای شاد و متفاوت در کنار دوستان و اعضای خانواده خود هستید سفر به دریاچه تار و هویر گزینه خوبی برای تحقق رویایی است که شما در سر دارید و دلتان می خواهد که بدور از دغدغه گرمی هوا چند ساعتی را از شهر تهران فاصله بگیرید.

سرشاخه آب‎هایی که به این دریاچه‎ تار و هویر سرازیر می شوند،  شامل چشمه‎ساران کوه‎های قره‎داغ، سیاه‎چال و شاه‎نشین در شمال و آبراهه‌های فصلی از جنوب است.

در این میان بخشی از آب آن ها وارد دیگر دریاچه‎های استان تهران می‎شود و بخش دیگر، آب رود‎های تار و هویر را تامین می‎کنند.

دریاچه‌های تار و هویر روی محور چین دار میان دو رشته کوه قره داغ (کوه دوبرار) در شمال و کوه زرین در جنوب واقع شده‌اند.

به خاطر داشته باشید که سطح آب دریاچه تار و هویر در فصل های گوناگون سال متغییر بوده است و منطقه ای که دریاچه های فوق در آن واقع شده اند، دارای آب و هوایی کوهستانی است و برای تفریحات آبی از جمله شنا و قایقرانی و ماهیگیری مناسب است.


توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران برای رفتن به دریاچه تار و هویر

راه‌های دسترسی به دریاچه تار و هویر از طریق ورود شما به شهرستان دماوند امکان پذیر است. پس از وارد شدن به این شهرستان به آبادی چنار عرب‌ها رفته و سپس با ورود به  جاده معدن که جاده ای  به صورت خاکی است، تا انتهای آن را طی کرده و در پایان جاده خاکی به دریاچه تار  و در نهایت به دریاچه هویر خواهید رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.