سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب ۲ مدال برنز دو و میدانی دختران در آذربایجان غربی

دختران آذربایجان غربی۲ مدال برنز دو و میدانی کسب کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌ حسین فهیمی رییس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی افزود: «محدثه هاشم زاده» و «شقایق لطفی» به ترتیب در مواد پرش ارتفاع و هفتگانه هر کدام موفق به کسب یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جهت حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شدند.
وی این مسابقات با حضور ورزشکارانی از استان‌های سراسر ایران در روز‌های ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه جاری در مجموعه ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد مقدس برگزار شد.
فهیمی بیان کرد: هاشم زاده در رقابت با حریفان با پرشی معادل یک متر و ۶۵ سانتی متر، پس از مهسا کارگر از اردبیل با پرش یک متر و ۷۳ سانتی متر و آیلین بابکی از گلستان با پرش یک متر و ۷۰ سانتی متر در جایگاه سوم ایستاد.
رییس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی گفت: لطفی در جدال با حریفانش با کسب ۲ هزار و ۸۳۷ امتیاز در هفتگانه در جایگاه سوم ایستاد که در این ماده سمیرا خجسته از خراسان رضوی با چهار هزار و ۶۲ امتیاز و فائزه فیض آبادی از کرمان با سه هزار و ۲۶۶ امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.
وی افزود: سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا در پرش ارتفاع یک متر و ۸۶ سانتی متر و در هفتگانه پنج هزار و ۵۵۰ اعلام شده است که هیچکدام از شرکت کنندگان موفق به ثبت این رکورد‌ها نشدند.
وی با اشاره به اینکه تیم دختران آذربایجان غربی با سه ورزشکار عازم این رقابت شده بود، گفت: فاطمه مهرآور در پرتاب چکش دیگر بازیکن اعزامی استان به این مسابقات بود که مقامی بهتر از پنجمی به دست نیاورد.
شرکت کنندگان در ۲۴ رشته شامل چهار رشته پرتاب وزنه، چهار رشته پرش ارتفاع و ۱۶ رشته دو و میدانی با یکدیگر رقابت کردند.
شهر ارومیه قطب پرتاب چکش ایران است و این پیشتازی قدمتی نزدیک به ۵۰ سال در سطح کشور دارد؛ کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) توسط میر صادق موسوی نشانگر این ادعاست.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان آذربایجان غربی طی پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میرکاوه موسوی پرافتخارترین پرتابگر ارومیه‌ای است که مدال طلای ۲۰۰۸ باشگاه‌های آسیا، مدال‌های نقره مسابقات ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ غرب آسیا، مدال نقره بازی‌های ۲۰۱۰ گوانگ جو، مدال نقره ستارگان ۲۰۰۷ آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتابگر ارومیه‌ای تنها ورزشکاری است که ۲ بار در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو حضور داشته است.
انتهای پیام/ب


دختران آذربایجان غربی ۲ مدال برنز دو و میدانی کسب کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.