سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام برنامه‌های هفته قوه قضائیه در هرمزگان

برنامه‌های هفته قوه قضائیه در هرمزگان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ارائه میز خدمت و دیدار مردمی برای رسیدگی به مشکلات، امضا تفاهم نامه با صدا و سیما مرکز خلیج فارس، غبار روبی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های ایثارگر دستگاه قضا از جمله این برنامه‌ها است.
وی در خصوص عملکرد دستگاه قضایی هرمزگان در سال ۹۶ افزود: پارسال به ۲۵۸ هزارو ۸۲۶ پرونده ورودی رسیدگی و صدور حکم شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را حائز اهمیت برشمرده و گفت:: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها پارسال ۱۱۱ روز بوده که با ۴ و هفت دهم درصد افزایش نسبت به سال ۹۵ در وضعیت مطلوبی نسبت به آمار کشوری قرار دارد.
حجت الاسلام اکبری افزود: در این مدت ۲۳۵ پرونده در خصوص اراضی و منابع طبیعی تشکیل شد که از این تعداد برای ۱۷۴ پرونده حکم صادر شده و بیش از ۷ هزار هکتار زمین رفع تصرف و ۷۳ مورد هم قلع و تخریب بنا انجام شده است.
وی همچنین در خصوص اغتشاشات دی ماه پارسال گفت: در این خصوص برای ۱۹۰ نفر پرونده تشکیل شده که از این تعداد برای ۱۳۰ نفر منع تعقیب و برای ۳۰ نفر هم کیفر خو است صادر شده است.
حجت الاسلام اکبری افزود: مابقی پرونده‌ها هم در دست بررسی است.
وی همچنین سرقت، ضرب و جرح عمومی، موار مخدر، تهدید و توهین را جرم‌های مهم در استان برشمرده وگفت:  ۶۹ تا ۷۱ درصد جرائم استان در بندرعباس رخ می دهد.
انتهای پیام/ز

جزئیات برگزاری هفته قوه قضائیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.