سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معجزه درمان گیاهی با هومیوپاتی؛ طبی که مغفول است

عضو هیئت مدیره انجمن هومیوپاتی با اشاره به روش درمانی این طب، آن را در بهبود طیف وسیعی از بیماری‌های روحی و روانی موثر دانست.

پریسا اصانلو عضو هیئت مدیره انجمن هومیوپاتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص درمان بیماری به روش هومیوپاتی اظهار کرد: هومیوپاتی در لغت به معنی مشابه درمانی است، در این روش درمانی با بزرگ کردن تصنعی بیماری توسط داروها سیستم مرکزی متعادل کننده بدن (PNEI) که  طی بیماری پاسخ لازم را در مقابل بیماری نمی‌دهد توسط داروهای هومیوپاتی تحریک و وادار به فعالیت می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن هومیوپاتی بیان کرد: این سیستم متعادل کننده که به «نیروی حیات» تعبیر می‌شود که شامل مجموعه دستگاه‌های روانی، عصبی، غددی و ایمنی بدن است، داروهای هومیوپاتی همگی منشاء طبیعی دارند و حدود 70 درصد آن گیاهی و بقیه جانوری و معدنی هستند.


بیشتر بخوانید: کدام بیماریها با طب هومیوپاتی درمان می شوند؟


اصانلو ادامه داد: بسیاری از بیماری‌های حاد و مزمن توسط این روش درمانی قابلیت بهبودی دارند البته بهبودی یک امر نسبی است که طیفی از کم شدن آلام فرد تا درمان کامل و قطعی را شامل می‌شود؛ حصول درمان در افراد مختلف بسته به شدت و ضعف بیماری، زمان بیماری، قدرت سیستم ایمنی، استرس‌های محیطی و غیره متفاوت است.

کدام بیماری‌ها با طب هومیوپاتی قابل درمان هستند؟

وی بیان کرد: روش درمانی هومیوپاتی در بیماری‌های حاد مثل سرماخوردگی، اسهال، مسمومیت غذایی، ضرب دیدگی، سرگیجه‌ها و غیره تا بیماری های مزمنی مانند میگرن، سوءهاضمه، یبوست، کمردردهای دیسکی، مشکلات پوستی مثل پسوریازیس، اگزما، کهیر، مشکلات روحی مثل افسردگی، اضطراب، ترس، اختلالات هورمونی، باروری، اختلالات قائدگی و غیره کمک کننده است.

داروهای هومیوپاتی چگونه کار می‌کند؟

عضو هیئت مدیره انجمن هومیوپاتی گفت: در درمان پزشکی که بیشتر بر اساس ضد درمانی (آلوپاتی) است، اثر درمانی ناشی از نیروی اولیه دارویی است، اما در هومیوپاتی اثر درمانی ناشی از عکس العمل ثانویه بدن در مقابل دارو است به طور مثال اگر فردی مبتلا به یبوست باشد در پزشکی رایج به او مسهل داده می‌شود که از اثر درمانی این مسهل به عنوان ضد درمانی ( آلوپاتی) برای درمان یبوست او استفاده می‌شود اما در هومیوپاتی برعکس، دارویی به فرد داده می‌شود که اگر این دارو در مقادیر بالاتر از دوز درمانی به یک فرد سالم داده شود او مبتلا به یبوست می‌شود.

اصانلو ادامه داد: از آنجایی که در مقابل هر عملی، عکس العملی در خلاف جهت و به همان اندازه وجود دارد عکس العمل بدن در مقابل این ماده یبوست زا شفا دهنده است و به مرور زمان و با کمی تامل یبوست فرد به کمک عکس العمل درمان می‌شود ولی در عکس العمل شفا دهنده بدن یبوست زا است لذا می‌بینیم که با مصرف مسهل یبوست فرد در طی زمان بدتر می‌شود.


بیشتر بخوانید: طب هومیوپاتی در ایران مسیر خوبی را طی نکرده است


عضو هیئت مدیره انجمن هومیوپاتی در پایان یادآوری کرد: امروزه با توجه به افزایش مقاومت عفونت‌ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ها و افزایش اطلاعات عمومی در خصوص عوارض داروهای شیمیایی و غیره علاقه جهانی نسبت به استفاده از این روش درمانی در سراسر جهان افزایش یافته است در بسیاری از کشورهایی اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، انگلیس همچنین در آمریکا و کانادا و کشورهای آسیایی مثل هند و پاکستان هومیوپاتی بسیار مرسوم است و به عنوان رایج‌ترین سیستم درمانی طب مکمل توسط سازمان بهداشت جهانی معرفی شده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سلام اسم دکتر بگوید من میگرن شدید دارم حدود ۱۵ ساله خیلی ناتوان شدم از درد ممنونم
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اره ما که برای افسردگی خیلی نتیجه دیدیم البته دکترشم باید حاذق باشه
ساحل محمدی
۱۱:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
واقعا برای افسردگی خوبه درمان میکنه ؟ لطفا هر کس تجربه داره بگه
ساحره محمدی
۱۱:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
واقعا برای افسردگی خوبه درمان میکنه ؟ لطفا هر کس تجربه داره بگه
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
واقعا معجزه میکنه.شک نکنین.
فرشته حیدری
۱۹:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
یکی از بستگان من خانمی جوان حدود سی ودو سه سال به خاطر بیماری که داشتن تحت درمان قرار گرفتن حالشون بدتر شد تا دم مرگ رفتن وخدا دوباره به ایشون زندگی دوباره داد مراقب باشید وبه دکتر همیوپاتی اعتماد نکنید
امیر
۲۳:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام من تو اینترنت مطالعه کردم که قرص هایی بنام compulsin برای درمان وسواس فکری و افکار تکرار شونده مفید هستش که محصول شرکت hello life هم هست و آیا شما تایید می کنید؟؟؟ و اینطور که نوشته روش درمانی جدید هست و هومیوپاتی هم هست.
علی
۰۰:۲۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام
من با این روش درمانی آشنایی دارم..و تحت درمان بودم سه چهار سال پیش،الانم هستم .و بیماران زیادی رو هم دیدم که درمان شدن...واقعا خیلی از موارد شبیه به معجزه هست چ ون درمان از سیستم ایمنی فرد ایجاد میشه...بیماران آلرژی و میگرن عصبی بهترین جواب رو میگیرن ...چند نمونه از بیمارانی که من دیدم که دیگه راهی براشون نبوده .دیسک کمر.نازایی.پسوریازیس.کیست....تازه یچیز جالبی که ازش دیدم اینه که وقتی تحت درمان قرار میگیری.سری اول دارو برای تقویت سیستم ایمنی تجویز میشه و باعث میشه دیگه هیچ وقت سرما نخوری و آنفولانزا نگیری...اگرم سرما بخوری یک یا دو روز بعد به بهبودی میرسی اونم یه سرما خوردگی خیلی سبک و راحتی هست.اینا رو خودم تجربه کردم و بیماران زیادی هم دیدم و میبینم...نکته آخر ک خیلی مهمه انتخاب پزشک. پزشک باید مهارت زیادی داشته باشه در انتخاب دارو .چون اگر دارویی اشتباه تجویز بشه میتونه بیماری های جدیدی در بدن فرد به وجود بیاره
Sara
۱۳:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام علی آقا لطف میکنید این استاد درمانگر هومیوپاتی رو که خودتون تحت درمان قرار گرفتید رو معرفی کنید سپاسگزارم
رضا
۱۰:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام آقا لطفا اسم پزشک درمانگرتون رو بگید که انشالله ما هم درمان بشیم