سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه هفته مبارزه با موادمخدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصرف سالیانه ۴۰۰ تن موادمخدر مکشوفه در داروسازی

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: سالیانه ۴۰۰ تن موادمخدر در داروسازی مصرف می‌شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصرف مواد مخدر در تولید برخی داروها در صنعت داروسازی کشور گفت: سالیانه ۴۰۰ تن مواد مخدر برای تولید دارو در صنعت داروسازی استفاده می‌شود که عمده یا تمام آن از مواد مخدر مکشوفی تامین می‌شود.

جهانپور ادامه داد: موادمخدر مکشوفی از قاچاقچیان برای تولید انواع دارو‌های مسکن با خاصیت مخدر از جمله کدئین ها، مورفین یا دارو‌های آنتاگونیست و داروهای ترک اعتیاد مصرف می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو به موارد مصرف دارو‌های تولیدی از موادمخدر اشاره کرد و گفت: دارو‌های تولید شده از مواد مخدر عمدتا در بیماران بیمارستانی و در مواردی در برخی از بیماران سرپایی مصرف می‌شود.

جهانپور تصریح کرد: بخشی از مواد مخدر مکشوفی از قاچاق برای تولید متادون و شربت‌های ترک اعتیاد مصرفی در کلینیک‌ها یا مراکز ترک و نگهداری معتادان استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: کاربرد اصلی دارو‌های تولید شده از مواد مخدر در تسکین درد‌های شدید و متوسط یا ترک اعتیاد به مخدر است البته از مواد مخدر برای تولید داروی مخدر بیهوشی در حین جراحی نیز استفاده می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: بر روی تولید دارو‌های ساخته شده از موادمخدر نظارت‌های دقیق و جدی صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ سال گذشته بر اساس آمار نیروی انتظامی، بالغ بر ۸۰۸ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در سطح کشور از سوی همه دستگاه های مسئول اعم از پلیس، وزارت اطلاعات، گمرکات، سپاه کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/

سالیانه ۴۰۰ تن موادمخدر در داروسازی مصرف می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.