سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بدهکاران دولتی در پرداخت معوقات موقوفه خود تعجیل کنند

حجت الاسلام حاتمی گفت:از ۵ هزار میلیارد بدهی دولت به سازمان اوقاف، تا امروز ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد بدهی مستندسازی شده است.

حجت الاسلام مهدی حاتمی معاون اوقافی، حقوقی امور مجالس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص پیگیری معوقات بدهی دولت به سازمان اوقاف گفت: پیش از این هم گفته‌ایم اداره‌های ما چیزی حدود 5 هزار میلیارد تومان میزان طلب از دستگاه های دولتی موقوفات دارد. البته میزان بدهی دولت به سازمان اوقاف بررسی شده است، اما باید این اعداد و ارقام به شکل دقیق تر احصاء شود و با ارائه مستندات با دستگاه ها و کارشناسان موجود به تعامل برسیم.تا بعد از آن نمایندگان دولت مانند وزارت اقتصاد و دارایی، و بازرسانان حسابرسی کل کشور این اعداد وارقام را بررسی کنند.

وی در ادامه با اشاره به تعیین بودجه 5 ساله کشور، افزود: بعد از تمام بررسی ها و برنامه ریزی های انجام شده، دولت پرداخت معوقات را باید در دستور بودجه 5 ساله خود قرار دهد و ردیفی را برای آن درنظر بگیرد. البته تا امروز تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی صورت گرفته است، مثلا با وزارت بهداشت تعامل خوبی داشته‌ایم و این وزارت خانه موضوعات خوبی را مشخص کرده  و تا حدودی معوقات و مشکلات موقوفات خود را حل و فصل کرده است. همچنین نیروهای مسلح نیز در موارد بسیاری همراه ما بودند و بدهکاری آنها روشن شده است.

حجت الاسلام حاتمی تاکید کرد: از بیش 5 هزار میلیارد بدهی که دولت به سازمان اوقاف دارد، تا امروز 1 هزار و 500 میلیارد بدهی مستندسازی شده است، که از این عدد حدود 300 میلیارد تومان آن به تایید حسابرسی کل کشور رسیده، اما هنوز پرداختی نداشته‌اند.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجالس سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه تا امروز با مسیری که پیش روی ماست،  در تعامل با وزارت خانه ها و نهاد های دولتی در اول راه هستیم، ادامه داد: در همکاری با دستگاه های دولتی، آموزش و پرورش حجم بسیاری از موقوفات و تفاهم نامه ها را با سازمان اوقاف داشته است، اما هنوز بررسی های بدهی آن به انسجام نرسیده است.

گفتنی است؛ پیش از این در آبان ماه سال گذشته حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی یک نشست خبری با اشاره به شناسایی متصرفین و مستأجران ساختمانهای اوقاف، گفت: بیش از 11 هزار رقبه و حدود 25 هزار هکتار از ساختمان‌های سازمان اوقاف و موقوفه‌های کشور در تصرف دستگاه‌های دولتی است، ضمن اینکه بیش از 5 هزار میلیارد تومان مطالبات از دستگاه‌های دولتی داریم، که به شکل قاطع در حال پیگیری آنها هستیم که برخی از  پرونده‌های در حال پیگیری مربوط به بیش از 40 تا 60 سال قبل است اما با همکاری دستگاه قضایی برخی موقوفاتی که خلع‌ید شده بود به سازمان اوقاف بازگشت.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.