سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور زنان وخانواده وزارت آموزش وپرورش:

نیمی از پرسنل آموزش وپرورش بانوان هستند

مدیرکل امور زنان وخانواده وزارت آموزش وپرورش گفت:54 درصد از پرسنل آموزش وپرورش را بانوان تشکیل داده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فرحناز مینایی پور، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش امروز در گردهمایی کشوری مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش در همدان گفت: این وزارتخانه 920 هزار پرسنل رسمی، پیمانی و آزمایشی دارد که حدود 54 درصد این افراد معادل 500 هزار نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: همچنین از میان 13 میلیون و 200 هزار دانش آموز زیر پوشش وزارت آموزش و پرورش، حدود 48.5 درصد معادل 6 میلیون و 400 هزار دانش آموز، دختر هستند.

وی بیان کرد: تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر تحقق 30 درصدی مدیریت زنان تا چهار سال آینده و تحقق وعده وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تحقق 20 درصدی مدیریت زنان در آموزش و پرورش تا 2 سال آینده به توان افزایی و ارتقای جایگاه زنان در آموزش و پرورش کمک می کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: محقق کردن عدالت جنسیتی، رفع محرومیت از دختران و برقراری عدالت در دستیابی به منابع و امکانات، توجه دادن برنامه ریزان نظام آموزش و پرورش به برنامه ریزی حساس به جنسیت و تقویت و گسترش حضور موثر زنان در عرصه های برنامه ریزی، سیاست گذاری و مدیریتی کلان در آموزش و پرورش از مهمترین اهداف راهبردی دفتر امور زنان است.

مینایی پور با بیان اینکه دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در 2 حوزه دختران و زنان فعالیت می کند گفت: توان افزایی و ارتقای جایگاه زنان در آموزش و پرورش، ارتقای دانش، بینش و مهارت دختران دانش آموز و توسعه تعاملات موثر با بخش های مختلف آموزش و پرورش برای توجه بیشتر به امور دختران دانش آموز و زنان فرهنگی از جمله مهمترین راهبردهای این دفتر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این همایش  گفت: تاریخ کهن ایران زمین نشان می دهد که کرامت زن از گذشته های دور در فرهنگ این کشور وجود داشته و نسل به نسل حفظ شده تا به ما رسیده است.

مهرداد نادری فر افزود: هیچ تندیسی در بناهای تاریخی ایران یافت نمی شود که یک زن را بدون پوشش مناسب به تصویر کشیده باشد و این نشان می دهد کرامت زن ریشه در فرهنگ کهن ایران دارد.

وی خاطر نشان کرد:  پیشینیان ما از گذشته های دور برای جایگاه زن ارزش قائل بوده اند و حتی برای حفظ حریم خانواده در سبک معماری سنتی خانه های خود نیز بخش اندرونی را تعبیه کرده اند تا آسیبی به جایگاه زن در خانواده وارد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان  هم در این مراسم گفت: در این همایش 117 نفر از مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.

محمد پورداود افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نقش زنان در صحنه های مختلف جامعه حیاتی شد و نقش موثر زنان به عنوان پشتیبانان جنگ در دوران دفاع مقدس بارز و آشکار بود.

وی بر توان افزایی و ارتقای نقش و جایگاه زنان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در دولت دوازدهم حدود 10 درصد از زنان در داخل کابینه دولت فعال شدند.

گفتنی است؛ گردهمایی کشوری مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش 29 خردادماه در اردوگاه فجر همدان آغاز و تا 31 خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ج

بیش از 50 درصد از پرسنل آموزش پرورش را بانوان تشکیل داده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.