سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان خبر داد

برداشت سالیانه ۲۴ هزار تن زرد آلو در لرستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: از سطح ۲ هزارو ۶۲۰ هکتار زردآلوی بارور استان سالیانه ۲۴ هزار تن زردآلو برداشت می‌شود.

 علیرضا احمدوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سطح زیر کشت زرد آلو در استان لرستان ۳ هزارو ۳۶ هکتار بوده که از این مقدار ۲ هزارو ۶۲۰ هکتار بارور و ۴۱۶ هکتار نهال بوده و هنو‌ز به بار‌وی نرسیده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از این مقدار سطح بارور باغات زردآلو سالیانه ۲۴ هزار تن زرد آلو برداشت می‌شود، افزود: لرستان از نظر سطح زیرکشت مقام ششم و از نظر تولید زرد آلو در کشور مقام هشتم را به خود اختصاص داده و ارقام کشت شده زرد آلوی لرستان رقم عسگری، شاهرودی، تخم کردی، نصیری، شکرپاره، خیاری، آلباتان، سلطانی و آصفی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح کل باغات زردآلو شهرستان دورود هزار و ۴۴۶ هکتار بوده که از این میزان هزار و ۲۷۵ هکتار بارور و ۱۷۱ هکتار نهال است.

احمدوندی در ادامه گفت: ۷۷۰ هکتار زرد آلوی استان به صورت مجتمع در روستای مروک و ۱۶۰ هکتار در روستای دو خواهران شهرستان دورود متمرکز شده است و سالیانه حدود ۱۴ هزار تن زرد آلو با میانگین ۱۱ تن در هکتار از باغات شهرستان دورود برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: با این ظرفیت احداث کارخانه فرآوری این محصول در شهرستان دورود ضروری به نظر می‌رسد و در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان این آمادگی را دارد تا به سرمایه‌گذاران تسهیلات لازم را اعطا نمایید.

انتهای پیام/د

برداشت سالیانه ۲۴ هزار تن زرد آلو از باغات لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.