سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب کمتر موتورسیکلت برقی در مقایسه با موتورسيكلت‌ كابراتوری

به تازگی نامه‌ای به هیات دولت رسیده که نشان می‌دهد قرار است ۱۰ هزار موتور کاربرتوری جدید بصورت استثنا پلاک شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درحالی كه هر از گاهی خبر از حوادث فوتی موتورسوران تهرانی شنیده می‌شود، برخی تلاش‌ها برای ورود 10 هزار موتورسیكلت كاربراتوری جدید به فضای شهری هنوز ادامه دارد.

از ابتدای سال 96 قرار بوده هیچ نوع موتورسیكلت كاربرتوری پلاك نشود اما به تازگی نامه ای به هیات دولت رسیده كه نشان می‌دهد قرار است 10 هزار موتور جدید بصورت استثنا پلاك شوند تا قانون بطور كامل برای آلاینده‌ها حق قائل شود.

لیلا نظری سخنگوی شركت كنترل كیفیت هوای تهران در این باره می ‌گوید: در تهران حدود یك میلیون موتورسیكلت كاربراتوری فعالیت روزانه دارند كه عامل 49 درصد آلودگی صوتی و 25 درصد آلودگی هوای پایتخت هستند و مشكلات عدیده ای را برای شهر ایجاد می‌كنند.

بر اساس گزارش پلیس راهور تهران بزرگ، ساعت 4 بامداد 28 خرداد یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر جنوب به شمال تونل توحید در حرکت بوده که به علت تخطی از سرعت مطمئنه تعادل وکنترل خود را از دست می‌دهد و باعث واژگونی وی می‌شود که پس از برخورد با دیواره های تونل براثر شدت ضربه وارده راننده موتورسیکلت در محل فوت می‌كند.

نظری خاطرنشان كرد: شهرداری تهران برای ساماندهی تردد موتورسیكلت‌ها در شهر تلاش می‌كند با ارائه تسهیلات خرید موتورسیكلت‌های برقی، هنجارشكنی های متعدد آنان را كاهش دهد. یك موتوربرقی به علت محدودیت سرعت تردد تا 60 كیلومتر، نمی تواند مشكلاتی از قبیل سرعت تردد بالا را داشته باشد و تصادفات جرحی و فوتی آن بسیار کمتر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.