وی ادامه داد: این حجم از سرمایه گذاری نشان دهنده افزایش توان شرکتهای داخلی و حمل و نقلی است.
محمدزاده با تأکید بر اینکه در سال 97 مبنا را بر بهره وری شبکه ریلی گذاشتهایم، تصریح کرد: استفاده از بازار سرمایه و مدلهای تأمین مالی در بخش داخل و خارج از کشور هم اکنون در دستور کار است و به کمک سرمایهگذاران بخش خصوصی توانستیم در تأمین ناوگان قدم برداریم.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه تعرفه حمل بار برای واگنهای دارای بار کاهش و تعرفه واگنهای خالی افزایش یافته است، گفت: این مصوبه هفته گذشته در هیئت مدیره راه آهن مطرح شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال 95، 40 میلیون تن بار و در سال 96، 47 میلیون تن بار توسط راه آهن جابهجا شد که این خود یک رکورد در این حوزه به شمار میرود.
وی با بیان اینکه در سال 92 توانستیم حجم بار را از 22 میلیارد تن کیلومتر به 30.3 میلیارد تن کیلومتر برسانیم.
محمدزاده اظهار کرد: طی سه سال آینده باید حجم جابهجایی بار را به 120 میلیون تن بار برسانیم و هم اکنون امکان جذب بیش از 100 میلیون بار را داریم.
مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: در برنامه ششم توسعه در توسعه حمل و نقل ریلی و ایجاد مزیتهای رقابتی تأکید شده و راه آهن سعی دارد از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاهش هزینهها بتواند از تمام ظرفیت های موجود در این بخش استفاده کند.
وی اظهار کرد: در حوزه ریلی تلاش میکنیم به سهم و جایگاه کشور در ریل برسیم هم اکنون انتقال یک تن بار از جاده به ریل 35 سی سی صرفه جویی سوخت دارد بنابراین هر نوع سرمایه گذاری در حوزه ریل که به افزایش سهم بار و مسافر ختم میشود به طور قطع حمایت میشود.
محمدزاده تأکید کرد: برای اولین بار با استفاده از ظرفیت ماده 67 قانون دائمی موفق شدیم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازار سرمایه ایران را ضمانت کنیم.
انتهای پیام/