سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهره وری با استفاده از واگن‌های ایرانی جهت حمل گوگرد ترانزیتی

در راستای جاری سازی رویکرد بهره وری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، افزایش بهره وری با حمل بخشی از گوگرد ترانزیتی ترکمنستان به بندر عباس توسط واگن‌های ایرانی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعدد با کشور ترکمنستان و رایزنی با شرکت‌های مالک واگن‌های ایرانی و همچنین شرکت‌های فورواردری حمل و نقل ترانزیت، موافقت حمل بخشی از گوگرد ترانزیتی از مبداء کشور ترکمنستان به مقصد بندر عباس با واگن‌های ایرانی اخذ و ضمن کمک به بهبود چرخه حمل ترانزیت گوگرد در مسیر ریلی کشورمان زمینه افزایش بهره وری نیز ایجاد شده است.

هادی ضیایی مهر افزود: در دو ماهه نخست سال جاری، 450 دستگاه واگن ایرانی جهت حمل 26 هزار تن گوگرد ترانزیتی اختصاص یافته و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با راه آهن ترکمنستان از خط نرمال به ایستگاه سرخس ترکمنستان اعزام و پس از بارگیری گوگرد ترانزیتی به مقصد بندر عباس اعزام شد.

وی بیان کرد:این اقدام ضمن کمک به بهبود چرخه حمل ریلی ترانزیت گوگرد از کشورمان و تاثیر مستقیم در بخشی از افزایش 280 درصدی حمل گوگرد ترانزیتی در دو ماهه نخست سال جاری سبب کاهش خروج ارز از کشور به میزان 200 هزار فرانک سوئیس که معادل 9 میلیارد ریال می‌باشد، شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان ضمن تبیین اهمیت ترانزیت در رشد درآمد غیر نفتی کشور گفت: راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشورتوجه ویژه به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و یکی راهکار‌ها جهت تحقق به این مهم صرفه جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز بیشتر از کشور می‌باشد.

انتهای پیام// ف. ح
 

موافقت حمل گوگرد ترانزیتی از مبداء کشور ترکمنستان به مقصد بندر عباس با واگن‌های ایرانی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.