سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت آموزش جوامع محلی برای کاهش آمار آتش سوزی در مراتع

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: آموزش جوامع محلی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش آمارحریق درمراتع ومنابع طبیعی شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیرثقلینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با اشاره به اینکه مقدار بسیاری از ۹۶ هزارهکتارمنابع طبیعی شهرستان بروجرد مرتع هستند، اظهارداشت: با اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از آتش سوزی در مراتع سال گذشته حریق دراین مناطق با کاهش ۹۸ درصدی روبرو بود.

وی افزود: با توجه به گرم شدن هوا وخشک شدن پوشش گیاهی خطر آتش سوزی بیشترمی شود براین اساس باید ازظرفیت‌های نیرو‌های بسیج، هلال احمر و آتش نشانی استفاده و آموزش‌های لازم به دهیاران و شورا‌های اسلامی در روستا ارائه شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: برای جلوگیری از حریق در مراتع و انجام اقدامات سریع درصورت بروز حادثه در پنج منطقه ازشهرستان بروجرد دیده بان بکارگیری شده است.

ثقلینی اضافه کرد: همچنین آتش بر‌هایی در مراتع برای سرایت آتش سوزی به دیگر مناطق ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با کسانی که اقدام به آتش سوزی عمدی در مراتع کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/د

آموزش جوامع محلی بروجرد برای کاهش آمارحریق مراتع ضروری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.