سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی از عرصه‌های موثر در خودکفایی کشور است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کشاورزی از عرصه‌های مهم و موثر برای استقلال و خودکفایی کشور است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌های جهادکشاورزی به دلیل مسئولیت سنگین این بخش، نیازمند روحیه جهادی است.

وی افزود: امروز نگاه انقلابی هم در کنار روحیه جهادی بسیار مهم است و باید علاوه بر روحیه جهادی در اجرای مأموریت‌ها و کارها، روحیه و نگاه انقلابی هم به طور مستمر وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نگاه جهادی، جدیت و تلاش در کار می‎باشد گفت: اما در نگاه انقلابی، انگیزه و هدف کار، حفظ و اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی، و اثبات کارآمدی آن است.

نکونام افزود: جهادکشاورزی ضمن تأمین مایحتاج روزمره مردم، در استقلال، خودکفایی و قطع وابستگی کشور و جامعه اسلامی به بیگانگان نقشی مهم و موثر بر عهده دارد.

وی ادامه داد: به همان اندازه که مسائل هسته‎ای، دفاعی و موشکی برای کشور عزت آفرین است، مسائل کشاورزی نیز موثر و دارای اهمیت ویژه است.

نکونام با اشاره به گستره فعالیت‌ها و تولیدات بخش کشاورزی ادامه داد: مسأله کشاورزی فقط محدود به تولید گندم نیست، بلکه ضرورت‌های اولیه و بیشتر مایحتاج و نیاز‌های مردم از جمله خوراک و پوشاک در حوزه کشاورزی تولید و تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با برطرف کردن برخی موانع توسعه کشاورزی، برای دلگرمی و تشویق بهره برداران و افزایش درآمدزایی و اشتغال زایی این بخش خصوصاً در مناطق روستایی استان، در قالب طرح‌های کارشناسی و قانونی برنامه ریزی و تلاش شود.

نکونام پیرامون مسأله خشکسالی و مدیریت مصرف آب هم گفت: حرکت به سمت شیوه‌های مدرن و آبیاری صنعتی و نوین، نیاز امروز بخش کشاورزی و باغبانی، برای بیشترین بازدهی با کمترین میزان مصرف آب است.

۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان «روز جهادکشاورزی» و ۲۱ تا ۲۷ خرداد نیز به عنوان «هفته جهادکشاورزی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

بخش کشاورزی نیازمند نگاه انقلابی و روحیه جهادی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.