سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر الگوی کشت راهی برای مدیریت منابع محدود آب

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: کشاورزان با توجه به محدویت آب باید الگوی کشت را تغییر دهند و سطح کشت را کم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی افزود: هر کشاورز باید با توجه به پروانه بهره‌برداری و مقدار آبی که در اختیار دارد، کشت کند تا هم استفاده از منابع آب مدیریت شود و هم قیمت‌ها تثبیت شوند.

وی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، بیان کرد: در همین خصوص، تفاهم‌نامه‌ای چهار جانبه میان کشاورز، جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و صنف کشاورزی منعقد می‌شود تا بر اساس آن سطح زیر کشت کاهش یابد و تولید منطقی داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کشاورزان خواست برای انعقاد این تفاهم‌نامه به منظور کاهش سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی به خصوص گوجه فرنگی به مراکز و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

عمرانی ادامه داد: بنا به برنامه کاهش سطح زیر کشت، از هر چهار هکتار زمین کشاورزی که وجود دارد، باید یک هکتار کشت و سه هکتار رها شود.

وی گفت: در سال زراعی ۹۶ هم این برنامه را اجرا کردیم و نسبت به سال ۹۵، سطح زیر کشت ۵ تا ۶ هزار هکتار کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: افزون بر این، کشت بعضی از محصولات زراعی مانند ذرت هم با توجه به مصرف آب، ممنوع شده است.

عمرانی تاکید کرد: کشاورزان می‌توانند با مدیریت منابع آب و خاک، سطح زیر کشت محصولشان را کاهش دهند، اما با رفتن به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار میزان تولید را حفظ کنند.

انتهای پیام/م

کشاورزان با توجه به محدویت آب باید الگوی کشت را تغییر دهند

برچسب ها: کشاورزان ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.