سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن زردآلو در خاش

​مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: کار برداشت محصول زردآلو از سطح ۷۰۰ هکتار از باغات این شهرستان شروع شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۵۰۰ تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امان الله طوقی مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: کار برداشت محصول زردآلو در شهرستان خاش از سطح ۷۰۰ هکتار از باغات این شهرستان شروع شده و این کار تا اواخر تیرماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۵۰۰ تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه گردد.

امان الله طوقی افزود: در حال حاضر بالای ۷۰۰ نفر در تولید محصول زردآلو نقش دارند و در سال زراعی جاری به منظور توسعه باغات زردآلو چند هزار اصله نهال پیوندی و غیر پیوندی که در شهرستان خاش تولید شده بود بین باغداران توزیع شد و با این اقدام به افزایش اشتغال و تولید این محصول کمک می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش با بیان این‌که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب نهال انواع گونه‌های هسته‌دار از قبیل: زردآلو، هلو، آلو، بادام و گیلاس در شهرستان خاش تولید و تأمین می‌شود به کشاورزان توصیه کرد به علت مقاومت کم، رقم قیصی در برابر سرما این نوع زردآلو از باغات حذف و ارقام مقاوم مانند رجبعلی، قرمز شاهرودی و شکر پاره را جایگزین کنند.

طوقی تصریح کرد: گرده افشانی زردآلو به دلیل چسبنگی گرده‌ها توسط باد با مشکل روبرو می‌شود که از کشاورزان عزیز تقاضا می‌گردد حتما در باغات خود به پرورش زنبور عسل بپردازند و علاوه بر کسب درآمد و کارآفرینی و تولید عسل، نقیصه گرده افشانی را جبران کنند.

وی گفت: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای برای افزایش تولید و تولید محصولات با کیفیت به باغداران توصیه می‌شود تا از نتایج منفی آبیاری باغات به روش غرق آبی جلوگیری به عمل آید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاش هم از حمایت‌های دولت در جهت توسعه فعالیت‌های کشاورزی و دامی و صنایع جانبی و افزایش تولید محصولات و رسیدن به شاحص‌ها و مرز خود کفایی خبر داد و افزود: استفاده از پتانسیل‌های بالای بخش کشاورزی شهرستان خاش به ویژه تولید محصولات باغی و از جمله محصول زردآلو تا کنون سود فراوانی به کشاورزان رسیده و سبب ارتقای شاخص‌های بخش کشاورزی در این منطقه شده است.

انتهای پیام/ع

کشت زرد آلود در خاش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.