سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور در بیرجند افتتاح شد

بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور در روستای حاجی آباد بیرجند صبح امروز با حضور مسئولان اجرایی استان به بهره برداری رسید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه بزرگترین کارگاه نساجی سنتی کشور صبح امروز در روستای حاجی آباد بیرجند با حضور مسئولان اجرایی استان به بهره برداری رسید،گفت:این کارگاه به همت یکی از خیران کارآفرین،بخش خصوصی و با حمایت این اداره کل به بهره برداری رسید.

 

وی  افزود:برای ساخت سوله این کارگاه 50 میلیون تومان توسط خیر و 150 میلیون تومان توسط بخش خصوصی هزینه شد.

رمضانی با بیان اینکه فاز اول این کارگاه آموزشی است،گفت:در این کارگاه افراد با ضمانت اشتغال به کار آموزش داده می شوند .

 

مسئول کارگاه نساجی سنتی روستای حاجی آباد بیرجند تعداد هنرآموزان این کارگاه را 180 نفر اعلام کرد و افزود:هم اکنون 120 نفر در رشته پارچه بافی سنتی،20 نفر در گلیم بافی، 20 نفر در تابلوفرش و 20 نفر در قالی بافی در حال آموزش هستند که قرار است 50 هنرآموز برتر آموزش دیده در این کارگاه مشغول به کار شوند.

 

دهقان افزود:افراد می توانند در صورت تمایل به مدت یک سال در این کارگاه مشغول به کار شده و به صورت مشارکتی محصولات خود را به فروش برسانند.

 

وی گفت:قرار است رشته های خیاطی،عروسک سازی،شیرینی پزی، آشپزی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از هفته آینده در این کارگاه فعال شود.

 

علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این مراسم برای پرداخت 150 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد به مسئول کارگاه و 5 میلیون تومان برای کارآموزان کارگاه قول مساعد داد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.