سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۰ هکتار از جنگل‌های طبیعی در آتش‌سوزی جهرم سوخت

فرماندار ویژه‌ی جهرم اعلام کرد که بر اثر آتش‌سوزی اخیر در ارتفاعات سیاهدان این شهرستان بالغ بر ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی طبیعی سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم بر اساس اطلاعات اولیه در پی آتش‌سوزی چند روز اخیر در منطقه تنگاب جهرم متأسفانه حدود ۱۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارتفاعات سیاهدان این منطقه در آتش سوخت.

وی افزود: جهت اطفای این حریق هشتاد نفر نیرو از امدادگران، بسیجیان، کوهنوردان، دوستداران طبیعت، پرسنل منابع طبیعی و اهالی منطقه به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و بالگرد دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز ۱۸ سورتی پرواز برای اعزام نیرو به ارتفاعات انجام داد.

صحرائیان با اشاره به اینکه آتش‌سوزی، بیش از ۱۲ ساعت طول کشید، بیان کرد: برای کنترل و خاموش‌کردن این آتش نیرو‌هایی از شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت نیز جهت کمک در منطقه حضور پیدا کردند.

وی گفت: اگر همت و اقدام شبانه‌روزی افراد حاضر نبود بیش از دو هزار هکتار پوشش گیاهی این منطقه در آتش می‌سوخت.

فرماندار جهرم با اشاره به اینکه متهمان این آتش‌سوزی شناسایی و به دادگستری معرفی شده‌اند، گفت: این پرونده به جد در حال پیگیری است و و با متخلفان به شدت و طبق قانون با برخورد می‌شود.

صحرائیان با بیان اینکه کارگروه پیشگیری از وقوع حوادث در جهرم به زودی تشکیل می‌شود، بیان کرد: از ۱۷نفر از کوهنوردان، حامیان محیط زیست و دوستداران منابع طبیعی که در عملیات اطفای آتش‌سوزی اخیر شرکت داشته‌اند، دیروز در جهرم تجلیل شد.

صحرائیان همچنین از همه‌ی مردم تقاضا کرد به جهت حفظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی، از برافروختن آتش در این مناطق به شدت خودداری کنند و گفت: منابع طبیعی یک میراث است که باید برای همه‌ی نسل‌ها حفظ شود و این وقایع زخمی است که توسط انسان بر چهره طبیعت وارد می‌شود و اثرات مخرب آن به خود انسان‌ها بازخواهد گشت.

رئیس اورژانس جهرم نیز اظهار داشت: در این حادثه با بالگرد ۱۱۵ جهرم، ۳ساعت و۴۵دقیقه پرواز داشتیم.

وحید سعادتمند، با اشاره به اینکه این بالگرد، ۱۸سورت پرواز داشته است، افزود: برای اطفای این آتش‌سوزی، ۴۰نفر نیرو ترانسفر به ارتفاعات کردیم.

سعادتمند با بیان اینکه بالگرد ۲مصدوم عشایر انتقال داده است، ادامه داد: از ۱۸ سورت پرواز ۸صورت انتقال آب و آذوقه بوده است.
گفتنی است آتش‌سوزی اخیر ۲۳ خرداد ماه رخ داد که سومین آتش‌سوزی در یک ماه اخیر بوده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

نابودی حدود ۱۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارتفاعات سیاهدان جهرم

برچسب ها: فرمانداری ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.