سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه روند کاهشی بهای جهانی نفت در پی نزاع تجاری آمریکا و چین

در پی ادامه نزاع تجاری آمریکا و چین، بهای جهانی نفت در نخستین روز از معاملات هفته کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در ساعات اولیه معاملات نخستین روز هفته (دوشنبه) به تاثیر از مناقشه تجاری بین آمریکا و چین با روند کاهشی همراه بود.

پس از آنکه چین واردات نفت خام از آمریکا را با اعمال تعرفه های گمرکی تهدید کرد ، بهای نفت در مسیر نزولی خود قرار گرفت.

در همین حال، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت با یک دلار و 22 سنت کاهش معادل 1.9 درصد، 63 دلار 84 سنت معامله شد. همچنین، هر بشکه نفت برنت با 79 سنت کاهش معادل 1.1 درصد، 72 دلار و 65 سنت دادو ستد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه گذشته به منظور جبران کسری تجاری، افزایش تعرفه گمرکی بر واردات 50 میلیارد دلار از کالاهای چینی را به اجرا درآورد. چین نیز در اقدامی تلافی جویانه، با اعمال تعرفه گمرکی 25 درصدی بر 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا شامل محصولات کشاورزی، خودرو و غذاهای دریایی پاسخ داد و  از دیگر کشورها خواست در واکنش به تعرفه‌های سنگینی که آمریکا بر واردات برخی محصولات اعمال کرده است، دست به یک اقدام جمعی بزنند.

پکن امروز اعلام کرد در نظر دارد تعرفه‌های اضافی بر ۱۱۳ مورد از تولیدات شیمیایی، تجهیزات پزشکی و تولیدات انرژی وضع کند.

از سوی دیگر، تلاش عربستان سعودی و روسیه --دو تولید کننده بزرگ نفت در جهان—برای افزایش حجم تولید روزانه نفت خود یکی دیگر از دلایل کاهش بهای جهانی نفت محسوب می شود.

قرار است اعضای اوپک –سازمان کشورهای صادر کننده نفت—طی نشستی که در 22 ژوئن در وین برگزار می شود، در خصوص سیاست های قیمت گذاری و حجم تولید روزانه نفت تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.