سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم بوشهر ۶۸۵ میلیون تومان صدقه دادند

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: مردم این استان از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۸۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که در زمینه ازدواج، مسکن، آموزش، بهداشت و درمان صرف نیازمندان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر با بیان این که صدقات مردمی، نزد کمیته امداد وجوه امانی و شرعی محسوب می‌شود، اظهار داشت: شفاف‌سازی و ارائه گزارش عملکرد در کمیته امداد مهم‌ترین عامل برای اعتمادسازی مردمی است که باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت می‌شود.

وی با اشاره به نیت خیر و خدا پسندانه مردم استان بوشهر در کمک به نیازمندان، افزود: مردم نیک‌اندیش هم استانی از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۵ میلیون تومان صدقه از طریق صندوق‌های صدقات و روش‌های پرداخت الکترونیک به کمیته امداد پرداخت کردند که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در خصوص نحوه هزینه‌کرد صدقات توسط این نهاد، بیان کرد: صدقات جمع‌آوری شده بر اساس موازین شرعی و دستورالعمل‌های لازم در سر فصل‌های خدمات درمانی، کمک‌های موردی خاص، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، هزینه‌های مسکن، جهیزیه، معیشت و امور فرهنگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: ۳۵ درصد صرف صدقات مردم به ازدواج جوانان مددجو و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی آنان، ۳۰ درصد صرف ساخت یا کمک به تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان نیازمند، ۱۶ درصد سهم کمک به امور حمایتی و خوداتکایی نیازمندان و ۱۹ درصد صرف کمک به خدمات بهداشتی و درمانی نیازمندان، رفع سوء تغذیه‌کودکان و ارائه خدمات ویژه به سالمندان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر این که هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی صرف جا‌های دیگر نمی‌شود، اظهار داشت: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد جمع آوری می‌شود بدون هیچ کم و کاستی برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و برای محرومان همان شهر و منطقه‌ای کمک‌کننده هزینه می‌شود.

لطفی با اشاره به روش‌های نوین و آسان پرداخت کمک‌های مردمی به ویژه در حوزه صدقات گفت: عموم مردم و خیران نیکوکار برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت رسانی به نیازمندان می‌توانند با شماره گیری کد آنی پرداخت #۰۷۷*۸۸۷۷* از طریق گوشی همراه خود در هر زمان و مکانی کمک‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسانند.

وی با بیان ضرورت ساماندهی صندوق‌های صدقات گفت: ترویج پرداخت صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد، زیرا پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از روش سنتی است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان این که ۹۰ هزار و ۲۸۹ صندوق بزرگ، متوسط و کوچک در معابر، اماکن و خانه‌های مردم استان وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد سه هزار و ۲۵۳ صندوق بزرگ، یک‌هزار و ۶۸۷ صندوق متوسط و ۸۵ هزار و ۳۴۹ صندوق کوچک با مشترک خانگی وجود دارد.

لطفی با بیان این که در سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان وجوهات از صندوق صدقات احصا شده، یادآور شد: رویکرد کمیته امداد این است که صندوق‌های بزرگ از مکان‌ها و معابر جمع آوری و روش‌های جدید الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، جایگزین آن‌ها شود.

انتهای پیام/م

مردم این استان از ابتدای سال جاری تا کنون 685 میلیون تومان صدقه پرداخت کردند

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.