سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فایننشال تایمز:

داماد دونالد ترامپ مؤثرترین فرد در شکل‌دهی به سیاست خارجی آمریکاست

منابع آگاه دولتی آمریکا می‌گویند جرد کوشنر در شکل‌دهی سیاست خارجی واشنگتن و مسائل بسیار مهم نقش بسیار برجسته‌ای دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فایننشال ‌تایمز در مطلبی جزئیاتی از نحوه رابطه کره‌ شمالی و آمریکا و دیدار کیم‌ جونگ اون و دونالد ترامپ را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، کانال ارتباطی مخفیانه‌ای با مقامات ارشد کره‌ شمالی ایجاد کرد که نتیجه آن منجر به سفر پنهانی مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا، به پیونگ‌یانگ و دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور شد.

طبق ادعای این روزنامه، دو نفر از مقامات دولتی آمریکا به فایننشال‌ تایمز گفته‌اند تابستان سال گذشته یک مقام ارشد کره شمالی که به دنبال ایجاد رابطه پیونگ‌یانگ و واشنگتن بود،‌ تلاش می‌کرد با جرد کوشنر ارتباط برقرار کند.

افشاگری این دو مقام آمریکایی شیوه غیرمعمول  دونالد ترامپ در روابط خارجی را نشان می‌دهد که در کاخ سفید سابقه نداشته است؛ اینکه اعضای خانواده ترامپ و روابط شخصی نقش برجسته‌ای در شکل‌دهی روابط خارجی و توافق‌های بین‌المللی مهم آمریکا دارند.

نگارنده مطلب در ادامه مدعی شده است: یکی از این منابع آگاه می‌گوید که‌ کره‌ شمالی هنگامی که متوجه شد «جرد کوشنر» نقش اصلی را در تدارک و آماده‌سازی دیدار رئیس‌جمهور چین و دونالد ترامپ در آوریل ۲۰۱۷ دارد، تلاش کرد تا از راه‌های گوناگون به داماد رئیس‌جمهور نزدیک شود.

به نوشته فایننشال‌تایمز،‌ همیشه نقدهای جدی به نقش جرد کوشنر در کاخ سفید وارد بوده و با اینکه وی ظاهراَ به صورت رسمی جایگاه چندانی ندارد اما نقش غیررسمی‌اش در شکل‌دهی به سیاست خارجی آمریکا در مورد چین تا مکزیک بسیار برجسته است.

به ادعای فایننشال‌ تایمز،‌ مقامات کره شمالی سرانجام تابستان گذشته از طریق «گابریل شولتز»، سرمایه‌دار آمریکایی که در سنگاپور ممشغول به استخراج معدن است و با کره‌شمالی مراوده تجاری دارد، کانال ارتباطی با جرد کوشنر را ایجاد می‌کنند؛ زیرا آنها اقدام از طریق رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت آمریکا، را راهی مناسب و مؤثر نمی‌دانستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.