سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

برگزاری همایش ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در تبریز

به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره ) در 27 خرداد 58 همایش ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ،در این همایش گفت:هدف از تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام رفع محرومیت ،تأمین درآمد کافی و ایجاد اشتغال درروستاها و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی بود که این نهاد به عنوان بازوی توانمند نظام برای پیشرفت کشور و با عدالت محوری تا کنون فعالیت میکند.


او افزود: این نهاد از ابتدا خیل عظیم نیروهای دلسوز جوان و متخصصان متعهد را در رشته های گوناگون برای احیا و نوسازی روستاها جلب کرد و خدمات مؤثری دررفع محرومیت و ایجاد زمینه برای مشارکت روستاییان در صحنه اقتصاد کشور انجام داد.


وی با اشاره به نقش مهم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در ایجاد مهارتهای فنی و مهندسی در جبهه خاطرنشان کرد : انتخاب واژه سنگرسازان بی سنگر بیانگرعمق فداکاری ایثارگران جهادی است که زیر باران گلوله و دید مستقیم دشمن به احداث پل ،سنگر و استحکامات می پرداختند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود : هم اکنون نیز پیروان آنها درسازمان جهاد کشاورزی قدمهای مؤثری برداشته اند و باید از ظرفیت ها و فرصت های این سازمان نهایت بهره را ببریم.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد :در این سازمان باید برای رسیدن به توسعه و تعالی از نیروهای جوان و فناوری های نو و جدید بهره برد و ایثارگران جانبازان و پیشکسوتان این عرصه را فراموش نکرد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت:وظیفه ما تأمین امنیت غذایی است و جهادگران عرصه تولید بخش کشاورزی در تلاشند این امنیت را با غذای سالم و کافی با به کارگیری دانش نوین و ارتقای عملکرد در واحد سطح با وجود کمبود منابع آبی تأمین کنند.


فتحی افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را نیازمند بهینه سازی مصرف آب دانست و از نماینده ولی فقیه در استان خواست ائمه جماعت شهرستانها را برای حساس سازی مردم بویژه روستاییان و کشاورزان در نمازهای جمعه در این زمینه تشویق کنند.

 

انتهای پیام/

 

همایش ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در تبریز

برچسب ها: کشاورزان ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.