به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه مسیرهای ویژه دوچرخه در مناطق ۲، ۶ و ۷ شهرداری شیراز احیا میشود، ادامه داد: در حال حاضر در مناطق ۳، ۵ و ۷ مسیر ویژه دوچرخه ساخته شده است و شهروندان از آن استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: در فاز نخست مسیرهای دوچرخه سواری شهرداری در مناطق ۲، ۶ و ۷ به صورت شبکه و با تاکید بر ارتباط منطقی با سایر مدهای حمل و نقلی طراحی و به شورای ترافیک استان ارسال میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: این مسیرهای ویژه دوچرخه با محوریت ارتباط آن با سایر ناوگان حمل و نقلی همچون اتوبوس، تاکسی و مترو ساخته و به شبکه حمل و نقل شهر اضافه میشود.
وی به بازدید از محورهای دارای گره های ترافیکی و حادثهخیز با همراهی شهرداران مناطق مختلف اشاره کرد و ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی گره های ترافیکی شهر به منظور سهولت در حرکت وسایل نقلیه، دسترسی آسان به خیابان¬های اصلی و افزایش ایمنی عابران پیاده صورت گرفته است.
زوربخش، علت عمده گره های ترافیکی شهر را علاوه بر ایرادات زیر ساختی، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی دانست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: بیشترین گره ترافیکی شیراز در هسته مرکزی و معابر منتهی به مرکز شهر وجود دارد.
وی، علت این گره ترافیکی را پارک دوبل خودروها، توقف در حریم تقاطعات، تعدد مراکز درمانی و تجاری و استفاده نکردن از حمل و نقل عمومی برشمرد.
زوربخش افزود: برای برطرف شدن این مشکلات ترافیکی، ایمن سازی، اصلاح مهندسی و احیا و توسعه مسیرهای دوچرخه بر اساس اولویت بندی و مطالعات دوچرخه سواری کلانشهر شیراز را در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ن