سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور پارک علم و فناوری هرمزگان مطرح کرد؛

فعالیت ۱۲ واحد فناور دریایی در راستای اشتغال زایی

ادیبی از فعالیت ۱۲ واحد فناور دریایی در راستای اشتغال پایار در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در راستای حمایت از ایده‌های فناورانه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی 12 واحد فن آور دریایی در مرکز رشد پارک فناوری استان هرمزگان پذیرش می‌شوند، این واحد‌ها در حوزه‌های مکانیک، فناوری دریایی، فناوری اطلاعات، تبلیغات و پلیمر هستند که پس از داوری در شورای فناوری به تصویب نهایی رسید.
 
پویان ادیبی مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور پارک علم و فناوری هرمزگان تصریح کرد: سیاست کلی پارک علم و فناوری حمایت از ایده‌های فناورانه و ایجاد کسب‌وکار است و در این زمینه تلاش کرده‌ایم تا از ایده‌های نو که منجر به تولید محصول فناورانه می‌شود حمایت کنیم.
 
ادیبی اظهار کرد: با حمایت از ایده‌های فناورانه و کمک به تجاری‌سازی آن بازار این محصولات رونق می‌گیرد که این امر سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.
 

تخصیص 3 میلیار د و 680 میلیون ریال تسهیلات به واحدهای فناور

 
مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور پارک علم و فناوری هرمزگان همچنین از خروج 11 واحد فناور از مرکز رشد با تصویب شورای فن‌آوری مرکز رشد پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار ۱۷ واحد فناور قرار می‌گیرد.
 
بر اساس این گزارش؛ در خصوص تحقیقات کاربردی این دانشکده باید به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی چند سال اخیر گروه زیست‌شناسی دریا در زمینه زیست فن‏آوری دریا اشاره کرد، که شناسایی و استحصال محصولات زیست فن‌آورانه از جانوران و گیاهان دریایی مانند مواد دارویی و آرایشی، آنزیم‌ها، مکمل‌های تغذیه‌ای و درمانی و ترکیبات دارای خاصیت آنتی ‏اکسیدانی، ضدفولینگ‏های زیستی، پاک‌سازی زیستی (Bioremediation) با استفاده از جلبک‏های دریایی و میکرو ارگانیسم‏ ها از جمله دستاورد‌ها و تحقیقات کاربردی این دانشکده  است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.