سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ترمیم دندان‌های پوسیده دانش آموزان ابتدایی با تعرفه دولتی/ آمار دقیقی از میزان پوسیدگی دندان ایرانیان نداریم

رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: رسیدگی و ترمیم دندان‌های دانش آموزان زیر 12 سال با تعرفه دولتی انجام می شود.

قاسم صادقی رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس فرصت مناسبی برای چکاپ وضعیت سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان است، به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که از این فرصت برای کاهش پوسیدگی و بیماری‌های دندان در زمان بزرگسالی دانش‌آموزان نهایت استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: بر اساس طرح کشوری رسیدگی به دندان‌های کودکان تا سن 12 سال، چکاپ‌ها با تعرفه دولتی انجام می‌شود و این طرح در سراسر کشور به خصوص در حاشیه شهرها در حال اجرا است.

اقدامات وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان دانش آموزان

صادقی عنوان کرد: ترمیم دندان شماره 6، شیاربندی یا فیشور سیلانت و آموزش بهداشت از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: فلورایدتراپی در قالب طرح وارنیش فلوراید ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور در مدارس همچنین در مراکز بهداشتی روستایی و شهری انجام می‌شود.

صادقی تأکید کرد: هنوز برآورد دقیقی از میزان پوسیدگی دندان‌های ایرانیان انجام نشده است اما آن چیزی که کارشناسان بر اساس سنجش شاخص برآورد کرده‌اند، میزان دندان‌های پوسیده، ترمیم یافته و کشیده دانش‌آموزان 6 تا 12 سال بر اساس شاخص سلامت 1.84 است در حالی که این عدد در سال 91، 2.09 بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس هدف‌گذاری حوزه بهداشت و درمان میزان شاخص سلامت کشور باید به عدد یک برسد که امروزه برای بچه‌ها تا 12 سال در حدود 2 است یعنی هر فرد 12 ساله دو دندان کشیده یا ترمیم شده دارد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.