سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن‌پست خبر داد؛

وکلای ترامپ آماده رویارویی با مولر می‌شوند

با نزدیک شدن زمان ارائه نتایج تحقیقات مسئول پرونده دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، وکلای رئیس‌جمهور این کشور خود را برای واکنش آماده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی نوشت رابرت مولر-بازرس ویژه و وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا- به سمت رویارویی نهایی در تحقیقات یک ساله درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا پیش می‌روند. مولر تا پایان تابستان یافته‌های خود را مکتوب می‌کند و وکلای ترامپ در حال تهیه راهکاری هستند که گزارشی را که می‌تواند موجب استیضاح وی شود، رد کنند.

بنا بر این گزارش، این رویارویی در حال رسیدن به اوج خود است زیرا ترامپ و متحدانش حملات خود را به تحقیقات بازرس ویژه افزایش داده‌اند و بر روی گزارشی انگشت گذاشته‌اند که بازرس کل وزارت دادگستری منتشر کرده است و طبق آن مقامات اف‌بی‌آی را به علت عملکردشان در تحقیقات درباره نامه‌های الکترونیکی هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ به شدت مورد انتقاد قرار داده است.
­

رودی جولیانی، وکیل ترامپ، گفت قصد دارد از نتایج تحقیقات بازرس کل برای تضعیف مولر استفاده کند و می‌گوید ممکن است از جف سشنز، دادستان کل، بخواهد یک بازرس ویژه دوم برای بررسی تحقیقات کنونی تعیین کند.

او روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «می‌خواهیم ببینیم که آیا می‌توانیم این تحقیقات و بازرس ویژه را غیرقانونی و غیرمجاز اعلام کنیم یا خیر.»

در همین حال، ترامپ باید درباره این که با تیم مولر مصاحبه رو در رو داشته باشد تصمیم بگیرد، سوالی که تیم حقوقی رئیس جمهور انتظار دارند پاسخ آن را در دو هفته آینده دریافت کنند. بازرس ویژه به وکلای ترامپ گفته است اگر رئیس جمهور با یک نشست موافقت کند وی می‌تواند گزارش خود درباره این که آیا ترامپ تلاش کرده بود مانع تحقیق درباره مداخله روسیه در حمایت از وی در انتخابات ۲۰۱۶ شود یا خیر را ظرف مدت نود روز به اتمام برساند.

این گزارش محرمانه که به دست رود روزنستین، معاون دادستان کل خواهد رسید، احتمالا شامل نتایج بررسی‌های دادستان درباره این موضوع خواهد بود که آیا ترامپ در تلاش برای کارشکنی در تحقیقات درباره تماس تیم انتخاباتی‌اش با روس‌ها، جرمی مرتکب شده است یا خیر. این مسئله که آیا یافته‌های بازرس ویژه به صورت علنی منتشر شود یا خیر اختلافاتی را می‌تواند ایجاد کند.

وکلای رئیس جمهور از جمله کسانی هستند که آماده جنگ می‌شوند و اکنون در حال آماده کردن تکذیبیه‌ای برای هر گزارشی هستند که ادعا کند اقدامات رئیس جمهور نادرست و غیرقانونی بوده است.

انتهای پیام/

گزارش واشنگتن‌پست از آماده شدن وکلای ترامپ برای رویارویی با مولر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.