سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی سازمان بهداشت جهانی در خصوص اوضاع انسانی شهر حدیده یمن

رئیس سازمان بهداشت جهانی درباره اوضاع انسانی در حدیده یمن در پی افزایش درگیری‌ها در این شهر بندری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی تهاجم نیروهای تحت حمایت ائتلاف متجاوز سعودی به شهر بندری حدیده یمن، رئیس سازمان بهداشت جهانی از همه طرف ها در این کشور خواست شرایط را برای ادامه فعالیت مستمر بندر حدیده فراهم کنند.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای گفت: «ما در کنار شرکای خود در سازمان ملل از همه طرف های درگیر می خواهیم از این بندر حفاظت کنند و اجازه فعالیت بی‌وقفه آن را بدهند. ما همچنین از همه طرف ها می خواهیم مانع از آسیب رسیدن به کارکنان و تاسیسات بخش بهداشت شوند و دسترسی تیم های پزشکی را برای مداوای مجروحان فراهم کنند.»

وی بندر حدیده را شریان حیاتی برای یمن خواند که هفتاد درصد مواد غذایی و داروهای اساسی مورد نیاز مردم این کشور از طریق آن وارد یمن می شود.

در این بیانیه آمده است: «با تشدید درگیری در اطراف حدیده من شدیدا نگران تاثیر آن روی زندگی و سلامت یک میلیون و ششصد هزار نفر از ساکنان این شهر و مناطق اطراف آن و نیز مردم یمن به صورت کلی هستم.»

پیشتر سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت تهاجم به حدیده و محاصره این شهر می تواند بحران انسانی بسیار جدی از جمله خطر از دست رفتن جان 250 هزار انسان را در پی داشته باشد.

تنگه باب المندب که در نزدیکی حدیده قرار دارد یکی از مهمترین مسیرهای کشتیرانی جهان به شمار می رود.

همچنین خبرها از اسارت چند فرانسوی در یمن حکایت دارد. این افراد در چارچوب ائتلاف متجاوز در یمن حضور داشته و در نزدیکی بندر حدیده دستگیر شده‌اند.

اخیرا درگیری‌های در شهر بندری حدیده یمن افزایش یافته است. این شهر در اختیار نیروهای انصارالله یمن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.