سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث چهار سایت آبشیرین‌کن با ظرفیت تقریبی ۲۰ هزار متر مکعب

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از احداث چهار سایت آبشیرین‌کن با ظرفیت تقریبی ۲۰ هزار متر مکعب در روز در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاپور رجایی اظهار داشت: تامین منابع آبی برای نقاط مختلف استان بوشهر به صورت جدی پیگیری می‌شود و تلاش داریم تا از راهکار‌های مختلف برای تامین آب مورد نیاز استفاده کنیم.

وی به مشکلات و کمبود‌های منابع آبی در دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: به علت خشکسالی‌های اخیر بخشی از منابع تامین آب در دشتستان با مشکل روبرو شده است و شاهد نوسان در تامین آب از خط کازرون هستیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به کاهش آب از خط آبرسانی کازرون، اضافه کرد: این کاهش باعث شده تا برخی از شهر‌ها و روستا‌های شهرستان دشتستان در معرض تنش آبی شدید قرار گیرند.

وی بیان کرد: نمک زدایی آب شور دریا و یا شیرین سازی آب لب شور رودخانه‌های دالکی و شاپور از جمله راهکار‌هایی است که برای عبور از جبران کمبود آب در شهرستان دشتستان مورد بررسی قرار گرفته است.

رجایی با اشاره به بررسی راهکار‌های اضطراری و فوری، کوتاه مدت و میان مدت تامین آب مطمئن شهرستان دشتستان، خاطرنشان کرد:‌تثبیت انتقال آب از شهرستان کازرون استان فارس با ساماندهی برخی برداشت‌های غیر مجاز یکی از راهکار‌ها است.

وی ادامه داد: از دیگر راهکار‌ها می‌توان به جداسازی آب مصرفی و فضای سبز از شبکه آبرسانی، اجاره چاه‌های کشاورزی با کیفیت قابل شرب در دشتستان، حفر و تجهیز چاه در مناطق دارای پتانسیل آب و جدا سازی آب مصرفی و فضای سبز از شبکه آبرسانی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر اضافه کرد: احداث چهار سایت آبشیرین کن با ظرفیت تقریبی ۲۰ هزار متر مکعب در روز در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر از راهکار‌های کوتاه مدت تامین آب است.

انتهای پیام/م

۴ سایت آبشیرین‌کن در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر احداث می‌شود

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالرضا
۱۴:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
فقط شعار میده این مدیر