سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشریه هیل:

سیاست‌های زیست محیطی ترامپ باعث افزایش میزان مرگ و میر در آمریکا می‌شود

نتایج مطالعات دو دانشمند دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد سیاست‌های زیست محیطی ترامپ میزان مرگ و میر در آمریکا را افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه هیل، نتایج مطالعات دو دانشمند دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد سیاست‌های زیست محیطی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می تواند میزان مرگ و میر (در این کشور) را در طول یک دهه تا 80 هزار نفر دیگر افزایش دهد.

دیوید کاتلر، متخصص اقتصاد و بهداشت عمومی، و فرنچسکا دومینیچی، متخصص آمار زیست محیطی، به طور ویژه به آثار و پیامدهای بهداشتی سیاست های «آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا» در حوزه آلاینده های هوا و مواد شیمیایی سمی پرداختند.

این دانشمندان خاطرنشان کردند «آمار و ارقامی که در این مقاله ارائه شده تنها بخش کوچکی از پیامدهای زیانبار ناشی از سیاست های زیست محیطی دولت ترامپ است ».

این مقاله در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده و در تهیه آن از داده ها و آمار ارائه شده از سوی «آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا» استفاده شده است. هرچند سخنگوی «آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا» مطالب مطرح شده در مقاله را سیاسی تلقی می کند.

در این مقاله دونالد ترامپ متهم شده است که برای تامین منافع بخش صنعت و صاحبان صنایع، هوا را هر چه بیشتر آلوده کرده است. نویسندگان این مقاله معتقدند که «یکی از مهمترین برنامه هایی که وی (ترامپ) در دستور کار خود قرار داده ایراد خسارت های زیست محیطی و هر چه آلوده تر کردن هوا برای مردم است. کسانی که از این سیاست های دولت ترامپ سود می برند، معدود شرکت هایی هستند که از ارتباطات نسبتا خوبی برخوردارند ».

«آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا» بسیاری از برنامه های دولت باراک اوباما در زمینه حفاظت محیط زیست را ملغی و اجرای آنها را متوقف کرده است. از جمله این طرح‌ها می توان به «برنامه انرژی پک» و نیز برنامه های متعدد دولت اوباما برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفظ کیفیت آب اشاره کرد.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.