وی با بیان اینکه برای مثال در قونیه هر سال برنامه مفصلی در مورد مولانا برگزار می شود، تصریح کرد: برنامه ای مفصل از جمله فیلم های سینمایی، مستند و کوتاه در مورد مولانا بسیار ساخته شده و این اتفاق باعث شده در تبلیغ و معرفی این مراسم و تورهایی که به آنجا می روند، رونق بسیاری ایجاد شود که این نشان از اهمیت رسانه ای مثل سینما در صنعت گردشگری دارد.
اباذری ادامه داد: کشور های مختلف این روزها از طریق فیلم و سریال، فرهنگ، اقوام، ملیت، هویت و تاریخ خود را معرفی میکنند، اما ما در این زمینه بسیار غافل بودهایم برای مثال چرا باید لهجه آمریکایی و انگلیسی را دنیا بشناسد اما گویشهای زیبا و لهجههای زیبای ما در دنیا ناشناخته ماندهاند.
وی با بیان اینکه حلقه اتصال سینما و گردشگری بسیار میتواند به اقتصاد ملی ما کمک کند و در بلند مدت به صنعتی قوی تبدیل شود، گفت: وقتی یک افسانه، یک داستان از اقوام را در فیلمی دیدهاید و بعد آن را از طریق گردشگری به شکل واقعی مشاهده میکنید بسیار لذت بخش است؛ این همان اتفاقی است که در مورد کشور ما که سرشار از اقوام و رنگ و هویت است، سالهاست اتفاق نیفتاده است.
انتهای پیام/