سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی مقدم در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ می‌خواهد ایران را مجبور به امتیازدهی کند/مذاکره‌ای با آمریکا نداریم

دبیرکل حزب سبز گفت: ترامپ سعی دارد تا با قرار دادن ایران در فضای مذاکره ما را مجبور به امتیاز دهی کند.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ جوان با اشاره به صحبت‌های اخیر ترامپ مبنی بر اینکه ایران به زودی برای حفظ برجام پای توافق نامه دیگری را امضا خواهد کرد گفت: ترامپ فکر می‌کند که ایران کره شمالی است و در توهم به سر می‌برد؛ عمده معادلاتی  که طراحی و مطرح می‌کند حاکی از این است وی دچار پریشانی سیاسی شده و مباحثی را پیش می‌کشد که اهمیتی ندارند.

وی افزود: ترامپ با طرح چنین مباحثی سعی دارد تا با قرار دادن ایران در فضای مذاکره ما را مجبور به امتیازدهی کند، اما ما با تجربه از گذشته و مشاهده نتایج مذاکرات برجام به خوبی می‌دانیم که آمریکا کشوری نیست که بتوان با آن سر میز مذاکره نشست.

کنعانی مقدم تصریح کرد: یکجانبه گرایی آمریکا نشان داده که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری هیچ میز مذاکره ای برای حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با حضور آمریکا وجود نخواهد داشت.

دبیر کل حزب سبز با تاکید بر این که ترامپ با هدف قبلی از برجام خارج شده تا با رونمایی از توافق نامه جدید از ایران امتیاز بگیرد خاطر نشان کرد: ترامپ از ابتدا به دنبال آن بود که با برجامی چندجانبه مسائل هسته ای و منطقه ای ایران را تحت الشعاع قرار دهد اما کور خوانده و ما به خوبی می دانیم که این کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

کنعانی مقدم در پایان اذعان کرد: اروپایی‌ها در سیاست‌های خود درباره ایران کاملاً تابع امر آمریکا هستند لذا نمی‌توان برای آن ها راهی به جز راه ایالات متحده آمریکا را متصور شد.

گفتنی است؛ رییس جمهور آمریکا در اظهارات اخیرش درباره برجام و تصمیمات ایران مدعی شده ایران به دنبال نجات دادن برجام است اما به شما می گویم یک روز در آینده، آنها بازخواهند گشت و خواهند گفت که می‌خواهند با مذاکره به توافق برسند و توافقی به دست بیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.