سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای جهانی نفت خام به دنبال تنش تجاری میان چین و آمریکا

به دنبال افزایش تنش تجاری میان پکن و واشنگتن، ­بهای نفت خام در بازار‌های جهانی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال افزایش تنش تجاری میان واشنگتن و پکن، ­بهای نفت خام در بازار‌های جهانی کاهش یافت. در حالی که کارگزاران بازار نفت از پیامد‌های ناشی از تنش‌های ناگهانی میان چین و آمریکا می‌هراسند، بازار نفت در پایان معاملات روز جمعه با کاهشی چشمگیر روبرو شد.

بر اساس این گزارش، در لحظات پایانی معاملات روز جمعه نفت در بازار لندن، هر بشکه نفت دریای برنت برای تحویل در ماه اوت، دو دلار و ۵۰ سنت کاهش یافت و به مبلغ ۷۳ دلار و ۴۴ سنت به فروش رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام شیرین (وست تگزاس اینترمیدیت) برای تحویل در ماه ژوئیه، یک دلار و ۸۳ سنت کاهش پیدا کرد تا به قیمت ۶۵ دلار و شش سنت به فروش رسد.

این کاهش شدید بهای نفت پس از آن مشاهده شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه تهدید کرد حقوق گمرکی ۲۵ درصدی این کشور بر ۵۰ میلیارد دلار صادرات چین وضع خواهد کرد. پس از آن، وزارت بازرگانی چین نیز به نوبه خود اعلام کرد تدابیر تلافی جویانه‌ای مشابه تدابیر واشنگتن، اعمال خواهد کرد.

به گفته فیل فلین، کارشناس شرکت «پرایس فیوچرز گروپ»، بیش از هر دلیل دیگری، هراس ناشی از جنگ تجاری و پیامد‌های احتمالی آن بر تقاضای جهانی نفت سایه افکنده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.