سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری تهران در هفته‌ای که گذشت؛

منطقه یک تنها منطقه‌ پر ترافیک تهران در روز‌های جمعه است/ شهرداری تهران در رأس فهرست بدهکاران بانکی

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای شهرداری تهران از 17 تا 25 خرداد ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بودیم که در این بسته خبری به آن‌ها می‌پردازیم.

منطقه یک تنها منطقه‌ی پر ترافیک تهران در روز‌های جمعه است

محمد خردمند معاون حمل و نقل ترافیک شهردار منطقه یک اظهار کرد: همه مناطق تهران روز‌های جمعه تعطیل و بار ترافیکی در این مناطق روان است، در حالی که منطقه یک روز‌های پایانی هفته به دلیل قطب گردشگری خود مسافران زیادی را جذب می‌کند و این امر باعث شده که این منطقه همیشه پر ترافیک باشد.

وی تصریح کرد: معبر‌های منطقه یک، ۶ درصد مساحت منطقه را تشکیل داده است، در حالی که باید بالای ۲۰ درصد در منطقه معبر وجود داشته باشد، اما متاسفانه معابر جدیدی چون بلوار شهید اندرزگو نیز به دلیل وجود مجتمع‌های تجاری و غیره نه تنها به حل معضل ترافیکی منطقه کمک نکرده است، بلکه خود معضلی شده است.

خردمند افزود: همانطور که در پروژه‌های فرهنگی و عمرانی پیوست اجتماعی مد نظر قرار می‌گیرد، در پروژه‌های ترافیکی نیز به این پیوست باید توجه شود تا وضعیت ترافیکی منطقه سامان بگیرد.

این مقام مسئول گفت: شبکه‌های بزرگراهی موجود در شمال تهران به عنوان کمربند جنوبی تنها تسهیل کننده تردد وسایل نقلیه عبوری از منطقه هستند و برای ترافیک مرکزی منطقه که با حجم بالای مجتمع‌های مسکونی و تجاری به صورت گره ترافیکی درآمده است تسهیل کننده نیست.

مذاکره برای خرید و تبدیل پادگان‌های منطقه 11 به فضای سبز

نصر‌الله آبادیان شهرداری منطقه 11 شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه 11 جزء مناطقی است که سرانه متوسط فضای سبز آن پایین است، اظهار کرد: ضروری است که در توسعه فضای سبز این منطقه اقداماتی را انجام دهیم.

شهرداری منطقه 11 با تاکید بر اینکه برای توسعه فضای سبز باید در این منطقه زمین‌هایی را تملک کنیم و سپس در آن‌ها فضای سبز را توسعه دهیم، گفت: برای این کار در سال 96 زمینی معادل 10 هکتار را در زمین‌های انبار نفت سابق از وزارت نفت تملک کردیم.

وی افزود: علاوه بر این زمینی معادل 3 هکتار در خیابان آذربایجان، اسکندری جنوبی را تملک و به پارک دامپزشک تبدیل کردیم که این زمین‌ها قبلا متعلق به ارتش بود.

آبادیان با اشاره به اینکه در حال مذاکره با پادگان‌های منطقه از جمله پادگان حر هستیم، گفت: صحبت‌های لازم را با متولیان امر در خصوص تملک‌ زمین‌ها انجام داده‌ایم تا پادگان‌هایی را که ظرفیت تبدیل شدن به فضای عمومی شهر را دارند، به فضای سبز تبدیل کنیم.

شهرداری تهران در رأس فهرست بدهکاران بانکی

شهرداری تهران به ۹ بانک بدهی دارد. بر اساس این گزارش میزان بدهی شهرداری تهران تا اول شهریور سال ۹۶ به بانک ملی ۲۵۶۳ میلیارد تومان بوده است.

همچنین میزان بدهی به بانک ملت ۴۸۱ میلیارد تومان، بانک سپه ۱۶۵ میلیارد تومان، بانک سرمایه ۱۶۷ میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن ۴۵۰ میلیارد تومان و بانک سامان ۷ میلیارد تومان تجارت ۲ هزار و ۸۷۱ و بانک صادرات ۸۱۳ بوده است.

همچنین میزان بدهی شهرداری به بانک شهر ۱۰ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بود که طی تفاهم‌نامه‌ای که در تاریخ ۱۳ تیرماه سال ۹۶ بسته شد با واگذاری املاک در حاشیه چمران، دردشت و ملکی در کرج و همچنین پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان عوارض بخشی از بدهی‌های بانک شهر کاسته و میزان بدهی‌ها ۲۵۴۷ میلیارد تومان رسید.

راه اندازی اپلیکیشن خرید و فروش خودرو دست دوم توسط شهرداری تهران

فرهاد افشار مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه خرید و فروش خودروهای دست دوم چالش هایی به همراه دارد، گفت: تعیین اصالت خودرو، قیمت کارشناسی و تبعاتی که نقل و انتقالات رسمی دارد، از جمله این چالش ها است که البته شرکت ساماندهی شهرداری تهران در ۵ نقطه سطح شهر با ایجاد فضای خرید و فروش خودرو، تا حدودی این چالش ها را حل کرده است که به دنبال گسترش این بستر نیز هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت در حوزه ساماندهی خرید و فروش خودرو دست دوم عنوان کرد: ۵ مرکز خرید و فروش خودرو تنها در روزهای تعطیل فعالیت می کنند که به دنبال دائمی شدن فعالیت این مراکز در تمام ایام سال هستیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرتهران با اشاره به عزم این شرکت برای قرار گرفتن خرید و فروش رسمی خودرو در بستر تجارت الکترونیک، عنوان کرد: به دنبال راه اندازی اپلیکیشن خرید و فروش خودرو دست دوم هستیم که به شهروندان این امکان را می‌دهد از منازل خود وضعیت خودروهای عرضه شده را رصد کرده و خودرو مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کنند.

حاج علی اکبری مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهرداری تهران شد

سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران در حکمی با استناد به مفاد اساسنامه صورت جلسه هیات مدیره سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاج علی اکبری را به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره این سازمان منصوب کرد.

شهردار تهران در حکم خود خطاب به مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران آورده است:

«انتظار می رود با نگاه دقیق علمی و با بهره گیری از تخصص و تجربه همکاران و با توجه به ضرورت نوسازی پهنه های مورد نیاز در شهر تهران و توجه ویژه به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در جهت ایجاد زندگی شایسته و برازنده شهروندان تهرانی، همه توان و تجربه خویش را جهت تحقق اهداف «شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر» به کار گیرید.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
این شهرداری با مخالفتش با برقی کردن تاکسیا که مورد تائید وزارت صنایع و تاکسرانی هم هست تو رفع آلودگی هوا هم کارشکنی کرده