سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عید فطر روز پیمان برای آغاز یک زندگی جدید است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: عید فطر روز پیمان با خدای تبارک و تعالی برای آغاز یک زندگی تازه و جدید است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام امروز جمعه ۲۵ خرداد ۹۷ در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در شهرکرد، با اشاره به تقارن این عید بافضیلت و پایان میهمانی الهی در ماه مبارک رمضان با روز جمعه اظهار داشت: نماز عید فطر فرصت مغتنمی برای بهره گیری کامل‌تر و بیشتر از لطف، عنایت، عفو و غفران بی‌انتهای الهی است.

وی افزود: امروز، روز پیمان با خدای تبارک و تعالی برای شروع یک زندگی تازه، جدید، پاک و بدون معصیت بر اساس سبک زندگی اسلامی و اخلاق الهی در همه زمینه هاست تا بر این اساس، هر روزمان عید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به فراز‌هایی از دعای امام سجاد (ع) در وداع با ماه مبارک رمضان ادامه داد: خدمت بی‌منت، خطا پوشی، عفو دائمی، شاکر بودن، خیر خواهی و بخشش از روی فضل حتی به کسانی که استحقاق آن را ندارند، از فضایل و صفات الهی است که در این دعا بیان می‌شود و همه ما باید بکوشیم به آن‌ها متصف شویم.

نکونام در ادامه با اشاره به ششم شوال سالروز ارتحال مرجع بزرگ و عالم وارسته مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (ره) اضافه کرد: همه به وجود این مرجع عالیقدر و بزرگ افتخار می‌کنند.

وی ادامه داد: سالروز رحلت این عالم ربانی، به عنوان هفته فقه و فقاهت در چهارمحال و بختیاری نامگذاری شده است که از رسانه‌ها و متولیان فرهنگی انتظار می‌رود توجه ویژ‌ه‎ای به این هفته و همچنین معرفی شخصیت‌های بزرگ و عالمان برجسته، و شکوفایی استعداد‌های استان در این زمینه با بهره گیری از امکانات و فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند.

نکونام همچنین از کلیه فعالان و عوامل برنامه‌های مختلف و اجتماعات پرشور و معنوی ماه مبارک رمضان در استان قدردانی کرد و گفت: نشست‌های همدلی و وحدت مسئولان و فعالان بخش‌های گوناگون برای توسعه استان هم در کنار کار و تلاش مضاعف، باید با قوت هر چه بیشتر شکل بگیرد و ادامه یابد.

انتهای پیام/ن

اقامه نماز عید سعید فطر در شهرکرد

برچسب ها: عید سعید فطر ، نماز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.