سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدها ونبایدهای تغذیه‌ای بعد ازماه رمضان

کارشناس تغذیه گفت:وعده‌های غذایی صبحانه و شام نسبت به ناهار در اولویت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، انتظاری با اشاره به وعده‌های غذایی سحر وافطار در ماه رمضان اظهار کرد:به عنوان اصول تغذیه‌ی کلی در همه‌ی ماه‌ها و به خصوص بعد از ماه مبارک رمضان،مصرف صبحانه و شام در اولویت است وبهتر است وعده ناهار به صورت مختصر صرف شود.

وی با بیان اینکه در این ماه افراد بعضا دچار مشکلات گوارشی می شوند تصریح کرد: ریشه‌ی این مشکلات که ممکن است هورمونی ویا باکتریایی باشد،باید توسط پزشک متخصص تشخیص و داروی مناسب تجویز گردد.

کارشناس تغذیه در مورد اهمیت میان وعده ومصرف میوه‌ها وسبزیجات گفت: مصرف میوه‌های متنوع و رنگی به خصوص میوه های فصل تابستان مثل طالبی در زمان پیش از ظهر و عصرانه می تواند تا حد زیادی به سلامتی افراد کمک کند.

انتظاری برای افرادی که دچار چاقی واضافه وزن شده اند نیز توصیه های تغذیه ای داشت وگفت: این افراد باید به طور جدی از مصرف فست فود‌ها ونوشابه وخوراکی‌های مضر پرهیز کنند یا ومصرف آن را به حداقل برسانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:اگر افراد وعده های غدایی ومیان وعده ها را در زمان مناسب وبه اندازه کافی مصرف کنند و تنوع غذایی را در وعده غذایی خود بگنجانند،سلامت سطح جامعه بهبود وبا حداقل مشکلات گوارشی افراد روبه رو هستیم.

انتهای پیام /

توصیه های پزشکی بعد از ماه مبارک رمضان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.