سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی:

حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است. پیش از انقلاب اسلامی چنین اجتماعات باشکوهی در اعتکاف مشاهده نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در جمع معتکفان نوجوان مسجد جامع گوهرشاد با بیان اینکه اعتکاف نقش بسیاری مؤثری بر تربیت اسلامی نوجوانان و جوانان دارد افزود:اعتکاف دوره‌ای آموزشی برای خود سازی جان است، انسان در اعتکاف از عبادت لذتی می‌برد که دیگران متوجه نمی‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نوجوانی، دوران اوج تربیت پذیری انسان است و اگر آدمی در این دوره با خداوند انس بگیرد و لذت عبادت در وجودش نهادینه شود، در طول زندگی نیز عرصه عبودیت پروردگار را ترک نخواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتکاف سنتی الهی بوده که با تشویق‌های رهبر معظم انقلاب و حضور جوان‌ها بیش از هر زمانی در کشور رونق یافته و از رویش‌های انقلاب اسلامی است
.
وی افزود: جوانان خودساخته هستند که می‌توانند جامعه خود را بسازند، انسانی که ساخته نشد در لغزشگاه‌های زندگی تباه می‎شود. انسانی که با اعتکاف، نماز و انس با حضرت حق خودساخته شده باشد، در فراز و فرود‌های زندگی نه خود دچار لغزش می‌شود و نه به مجموعه‌ای که با آن کار می‌کند اجازه لغزش می‌دهد.

رئیسی ادامه داد: در روایت «الدنیا مزرعه الاخره»؛ دنیا به کشتزاری برای آخرت تشبیه شده و اعتکاف نیز کشت در زمینی است که آثار و برکات آن در زندگی دنیا و بویژه آخرت مشخص خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ن
 

استقبال جوانان و نوجوانان از اعتکاف در حرم رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.