سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ضد و نقیض درباره احتمال دیدار کیم جونگ اون و شینزو آبه

یک روزنامه ژاپنی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست سنگاپور از تمایلش برای دیدار با نخست‌وزیر ژاپن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «سانکی» چاپ ژاپن در شماره امروز خود از تمایل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن  خبر داد.

این رسانه ژاپنی اعلام کرد کیم جونگ اون در نشست روز سه‌شنبه خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بود امیدوار است ملاقاتی با شینزو آبه  نیز داشته باشد. ترامپ نیز ضمن استقبال از این دیدار، پیشنهاد کرد در صورتی که رویه خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تکمیل شود پیونگ یانگ می تواند از کمک های اقتصادی توکیو بهره مند شود.

این روزنامه ژاپنی به نقل از برخی منابع مطلع اعلام کرد احتمالا شینزو آبه و کیم جونگ اون در حاشیه مجمع اقتصادی شرق که ماه سپتامبر در شهر بندری ولادی وستوک، روسیه برگزار می شود، با یکدیگر دیدار کنند.

پس از انتشار این گزارش، «تارو کونو»، وزیر امور خارجه ژاپن  اعلام کرد توکیو به دنبال فرصتی برای مذاکرات مستقیم با کره شمالی نیست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در سنگاپور، یک سند جامع مشترک امضا کردند. در این سند واشنگتن در ازای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره متعهد به ارائه «تضمین‌های امنیتی» شد.

انتهای پیام/

احتمال دیدار رهبر کره شمالی و نخست‌وزیر ژاپن

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.