سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

81 واحد تولید شمش روی در لیست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران

به طور کلی در کشور 81 واحد تولید شمش روی و 13 واحد فرآوری در لیست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران قرار دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مهندس ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه بررسی الزامات قانونی و موضوعات معدن سرب و روی انگوران و نحوه عرضه در بورس کالا با بیان  این مطلب گفت: از این تعداد 51 واحد استانی با ظرفیت 275 هزار تن و 7 واحد فرآوری در استان با ظرفیت 6/1 میلیون تن در لیست سهمیه بندی مواد معدنی این معدن قرار دارند.

وی افزود : ظرفیت کل این واحدها بر اساس پروانه های بهره برداری صادره بالغ بر 298 هزار تن می باشد.

فغفوری یادآور شد :  سهمیه اختصاص یافته برای واحدهای شمش روی حداکثر 30درصد و برای واحدهای فلوتاسیون 17 درصد می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان افزود : این امر حاکی از آن است که معدن انگوران به تنهایی جوابگوی ظرفیت های موجود در استان و کشور نیست و در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در خصوص عرضه مواد معدنی این معدن در بورس کالا یادآور شد : طبق قانون در صورتی که دولت در معادن اجازه قیمت گذاری نداشته باشد و مواد معدنی در بازار رقابتی عرضه شود ، امکان عرضه آن در بورس نیز فراهم می گردد که این امر در خصوص معدن انگوران صدق نمی کند.

در این جلسه مقدم علی معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به وضعیت ذخیره مواد معدنی معدن انگوران گفت: از ۲۲ میلیون تن مواد معدنی موجود در معدن انگوران، تا پایان سال ۹۶، ۱۶ میلیون تن استخراج و مصرف گردیده است.

وی تصریح کرد: از ۶ میلیون تن مواد معدنی باقی مانده در این معدن ۴ میلیون تن در بخش روباز معدن و ۲ میلیون تن در بخش زیر زمینی می‌باشد.

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید باید استخراج و فروش مواد معدنی ازطریق بورس عرضه شود که در این راستا بدنبال اجرای صحیح قوانین در این خصوص هستیم.
 
انتهای پیام/ن
 

جلسه بررسی الزامات قانونی و موضوعات معدن سرب و روی انگوران

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.