رجبی با بیان این که اقتصاد ریلی در بخش مسافری در شرایط عادی با مشکل اساسی مواجه است افزود: با دیر اعلام شدن زمان فروش بلیتهای تابستانی شاهد كاهش درآمدبزرگترین شرکت های مسافری ریلی کشور خواهیم بود.
وی یکی از دلایل کاهش درآمدها را خالی بودن قطارها و پایین آمدن ضریب اشغال آنها در دوره ابتدایی سفرهای تابستانی ذکر کرد و ادامه داد: كاهش درآمدها منجر به افت كمي و كيفي خدمات، كاهش كيفي تعميرات و نگهداري ناوگان، عدم توسعه و نوسازي ناوگان ریلی رجا، نارضايتي مسافران، دیر پرداخت شدن حقوق مأموران و ... خواهد شد.
وی در ادامه افزود: به جز تبعات فوق، شاهد انتقال مسافران جامانده از سفرهای ريلی به شکل ديگر حمل و نقل و عمدتاً به بخش جاده اي مشكلات متعدد ديگری را نيز موجب خواهد شد.
رجبی اظهار کرد: با اين فرض، از محل جابه جايی و انتقال اين تعداد مسافر از شبكه ايمن و مطمئن سفرهای ريلی به جادهای، به افزایش آمار سوانح و تصادفات جاده ای اضافه خواهد شد که اين ضايعهای بزرگ برای حمل و نقل كشور است.
وی با اشاره به تبعات دیگر ناشی از این اقدام راهآهن اعلام کرد: عدم دسترسی آسان به سفرهای ريلی اطمينان مخاطبان و مشتريان سفرهای ريلی را مخدوش خواهد كرد و كم كم سفر با قطار از سبد تقاضای مردم حذف خواهد شد.
انتهای پیام/