سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریاچه بند نوبهار بردسکن؛

امسال میزبان بیش از شانزده گونه مختلف پرندگان مهاجر بود

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسکن گفت:دریاچه بند نوبهار بردسکن یک تالاب مصنوعی و فصلی این شهرستان در بهار امسال میزبان بیش از شانزده گونه مختلف پرندگان مهاجر و سی گونه از سایر پرندگان بود.

سعید شفیعیان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، افزود: به لطف الهی با بارش‌های مطلوب بهاری بند خاکی نوبهار بردسکن آبگیری و گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر مانند پرستوی دریایی پشت تیره، چوب پا، بوتیمار کوچک، فلامینگو، انواع اردک‌ها سرسبز، نوک پهن و. مهمان این تالاب مصنوعی شدند.

وی گفت: حضور این پرندگان و فاصله کم با شهر فرصتی جهت پرنده نگری را برای خانواده‌های این شهرستان در این سه ماه مهیا نمود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسکن افزود: پرنده نگری بعنوان شاخه‌ای از بوم گردی رشته‌ای محبوب در طبیعت گردی است که مخصوص افراد با دانش و تخصص خاص نمی‌باشد و گفته می‌شود در برخی از کشور‌های اروپایی فوتبال دوست مانند آلمان و انگلیس به اندازه طرفداران فوتبال، پرنده نگرعلاقمند وجود دارد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بردسکن همچنین همکاری مردم و خانواده‌ها را در حفظ آرامش پرندگان مهمانان این تالاب ستود و گفت: جز یک مورد که توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با آن برخورد شد تخلفی مشاهده نشد و خوشبختانه با پایش مستمر همکارانم فضایی خوب برای بهره گیری سالم از طبیعت در عین حفاظت و نگهداری از آن فراهم گردیده و حتما انس بیشتر مردم و خانواده‌ها به طبیعت سبب ایجاد علاقه و در نهایت افزایش مشارکت در حفاظت بهتر از طبیعت می‌شود.
 
انتهای پیام//و.ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.