سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان ازدوم تیرماه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از۲ تیرماه در۴۱پایگاه سنجش استان آغازمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهران باهری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در نشست خبری امروز با اشاره به آغاز طرح سنجش نواموزان بدو ورود به دبستان استان گفت: این طرح ویژه نواموزان بدو ورود به دبستان اجرا می شود.

وی از سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیزبرای اولین بارخبرداد واظهارداشت: این سنجش از۱۵مرداد آغازمیشود.

باهری بابیان اینکه درمناطقی که ۳۰کیلومترباشهرهافاصله دارندپایگاه های سیارسنجش حضورمی یابد گفت: سال گذشته ۳۱هزار و۵۶۷نوآموز دربدو ورود به پیش دبستانی و۳۴هزار و۸۱۸نفر در بدو ورود به دبستان سنجش شدند.

وی تصریح کرد:پیش بینی می شود امسال درمجموع ۶۲هزارنفر سنجش نوآموزان راداشته باشیم.

رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان افزود:امسال در پایگاه های سنجش حضورپزشک رانداریم و والدین بایدبه مراکز جامع سلامت مراجعه کنند ولی هزینه ای در این مراجعه نباید پرداخت کنند.

باهری با تاکیدبراینکه متاسفانه دانش اموزان اتباع بیگانه اغلب ازسنجش جامی مانندگفت:مدیران مدارس دقت کنند که برگ تاییدسلامت این دانش اموزان به معنای سنجش آنان نیست.

وی تصریح کرد: اگروالدین درتاریخی که مدیران مدارس به آنها اعلام می کنند درسنجش حضورنیابند هزینه دوبرابراز آنان برای نوبت جدید اخذ می شود.

وی سپس با اشاره به اینکه دانش آموزانی که نوعی ازاختلال رفتاری یاگفتاری،شنوایی یابینایی درآنان شناسایی شود باید به مراکز تخصصی معرفی شوندگفت: یکی ازاختلالاتی که درسنین ۶تا۷سالگی شناسایی می شود اوتیسم است که نوعی اختلال رفتاری حساب می شود.

رئیس اموزش وپرورش استثنایی استان همچنین تاکید کرد: بیماری اوتیسم در کشور و در دنیا رو به رشد است وضرورت دارد شناسایی کیس های این بیماری سریعترانجام شوند تا امکان کنترل بیماری ومداخله سریع در دانش آموزان این طیف به موقع مقدور باشد.

باهری به شناسایی ۳۵دانش آموز اوتیسم دراستان کرمان اشاره کرد و اظهارداشت: ۲۲دانش آموز درکرمان ۳دانش آموز دررفسنجان و۲دانش آموز درشهربابک شناسایی شده اند.

وی سن طلایی شناسایی این طیف کودکان را ازبدو تولد تاسه سالگی ذکر کرد و افزود: مدرسه اوتیسم درکرمان از۲سال قبل فعال شده اما هنوز دربرخی تجهیزات وکافی بودن تجهیزات برای همه دانش آموزان کمبودهایی احساس می شود.

وی خواستار کمک های خیران برای تجهیز این مدرسه به ویژه در بحث تخصصی شد واظهارداشت: می توان باکارهای آموزشی تخصصی این کودکان را حتی برای کار درمشاغل آینده ، آماده کرد

انتهای پیام/س

 

اجرای طرح ویژه نواموزان بدو ورود به دبستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.