سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛

کاهش آمار خودکشی در استان لرستان

معاون استاندار لرستان بر لزوم تهیه سند جامع سلامت در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش‌سرد که چندین سال است بدون نتیجه به طول انجامیده است،گفت: به دلایل فرهنگی و کم توجهی متولیان این پروسه بعد از چندین سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی به مصوبات جلسات قبل در خصوص چگونگی اخذ تسهیلات بانکی برای این موضوع اشاره و بیان کرد: شهرداری‌ها متولی شش کشتارگاه در استان هستند، اما به دلیل کم توجهی به این موضوع مصوب می‌شود که معاونت عمرانی استانداری جلسه‌ای با آن‌ها جهت تعیین تکلیف این کشتارگاه‌ها و پسماند‌های این اماکن برگزار کند.

خجسته‌پور بر لزوم جمع‌آوری دام‌های زنده در حاشیه شهر‌ها برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم و بر هم زدن مبلمان شهری تاکید کرد و گفت: این موضوع خود یکی از موانع تبدیل استان به مقصد گردشگری است بنابراین انتقال فروشندگان دام به میدان دام و راه‌اندازی بیشتر این میادین برای شهر‌های استان ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود: برخورد همه‌جانبه برای فروش دام در حواشی شهر‌های استان به خصوص خرم‌آباد و انتقال آن‌ها به میدان دام ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دنبال نشر اخبار منفی بود و با بیان اینکه برخی از آمار‌ها از سوی مراجع رسمی نیست و تنها باعث ایجاد فضای بی اعتمادی می‌شود، تصریح کرد: دلیل علاقه برخی به نشر این‌گونه اخبار را می‌شود در قالب یک طرح روانشناسی و جامعه شناسی تعریف کرد.

خجسته‌پور با اشاره به آمار خودکشی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: با وجود اینکه کاهش خوبی نسبت به این آسیب اجتماعی داشته‌ایم، اما گزارش یک مورد نیز از خودکشی ناخوشایند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آموزش برای پیشگیری از وقوع خودکشی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و تمامی دستگاه‌ها دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مربوطه برگزار کنند چراکه در کاهش این پدیده شوم تاثیر بسزایی دارند.

وی ادامه داد: نقاطی در استان که شیوع خودکشی بیشتر است سازمان بهزیستی به عنوان متولی دوره‌های آموزشی در آن مناطق برگزار کند.

خجسته‌پور بر لزوم تهیه سند جامع سلامت تاکید کرد و گفت: علاوه بر محصولات غذایی تولیدی استان ضرورت دارد محصولات ورودی نیز جهت آنالیز در دستور کار قرار گیرند.

انتهای پیام/د

آمار خودکشی در لرستان کاهش یافت

برچسب ها: حوادث ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.